A Honda eleinte szoros versenyben volt a Toyotával a hibrid modellek piacáért, de a kisebbik japán gyártónak nem igazán jött ki a lépés. Az Insight és a CR-Z erős kezdés után hamar elvesztette a lendületét, és úgy tűnt, a Hondánál nem is eröltetik tovább saját hibrid rendszerük fejlesztését – egészen mostanáig.
A Grace a japán piacon mutatkozott be: a City szedán karosszériájába került a hibrid Honda hajtáslánc legújabb változata. Ezúttal egy 1,5 literes, Atkinson ciklusú, 110 lóerős benzinmotor adja a teljesítmény nagyobbik részét, a 29,5 lóerős villanymotort pedig összeépítették a hétfokozatú, dupla kuplungos automata váltóval. A Sport Hybrid i-DCD névre keresztelt hibrid rendszer a hivatalos fogyasztási adatok szerint meglehetősen hatékony: átlagos fogyasztásnak 2,9 litert ad meg a gyártó 100 kilométerre. Készül egy másik változat is összkerék-hajtással, amely kevésbé hatékony, ez állítólag 3,4 litert fogyaszt átlagosan.
A Honda tehát nem mondott le a hibrid hajtásrendszer továbbfejlesztéséről, bár valószínű, hogy a továbbiakban inkább így használják majd, közönséges szériamodellekben, nem építenek olyan egyedi külsejű autókat, amilyen korábban az Insight volt. Az persze kérdéses, hogy a Grace Japánon kívül is megjelenik-e, és ha igen, mely piacokon, viszont a Jazz harmadik generációja eddigi ismereteink szerint ugyanezzel a hibrid hajtáslánccal készül majd.