Többféle lesz a Nissan Z
Eddig egyszerre mindig egyféle motorblokkal gyártották a Nissan Z sportkocsikat. Így van ez a 240Z 1969-es megjelenése óta: bár készültek különféle teljesítményű változatok, motorból mindig egyféle került a típusba. Innen is eredt az elnevezés: a 240Z 2,4, a 260Z 2,6, a 300ZX 3 literes hathengeressel készült, és az aktuális 370Z-nél is tartották a hagyományt: ebben 3,7 literes V6-os dolgozik. Ám most úgy tűnik, változtatnak a régi gyakorlaton.
A Nissan alelnöke, Roel de Vries elkottyantotta, hogy az utódba többféle motor kerül: lesz négyhengeres és V6-os változat is – nagyrészt miattunk. Európában a felmérések szerint nem mennének sokra egy újabb szívómotoros V6-ossal, így – hasonlóan a Ford Mustanghoz – a Z-ből is bemutatnak egy négyhengeres, valószínűleg turbófeltöltéses motorral hajtott kivitelt. „A V6-osnak még mindig bőven akad közönsége, és őket is ki szeretnénk szolgálni” - mondta az alelnök arra a kérdésre, hogy miért nem állnak át teljesen a négyhengeres modellre.
Régóta hallani, hogy a Nissan versenyre szeretne kelni a Toyota GT86 vásárlóiért – a négyhengeres Z erre is alkalmas lehet, főleg ha karcsúbb és könnyebb lehet, mint a jelenlegi Z kupé. A névadási hagyomány így persze megváltozik majd – a legvalószínűbb az, hogy a következő generáció neve egyszerűen Z lesz, függetlenül a beépített motortól.