Amiben a Renault-Nissan az első
Négy év alatt összesen kétszázezer elektromos autót adott el, így uralja ezt a piaci szegmenst a Renault-Nissan. 58 százalékos részesedésükkel ráadásul tekintélyes előnyt tudhatnak magukénak a versenytársakkal szemben. A legnépszerűbb modellnek továbbra is a Nissan Leaf számít, amelyet a világ első sorozatgyártású villanyautójaként tarthatunk számon. Bevezetése óta 67 ezer példány talált gazdára.
A kétszázezer autó közel kétharmada egyébként Nissan, a maradék egyharmad pedig Renault-emblémával került tulajdonosához. Az idei évben pedig a vállalatcsoport 20 százalékos növekedést jegyzett a tavalyi eladásokhoz képest. A japán márkánál a Leaf mellett az e-NV200, míg a franciáknál a Zoe, a Twizy, valamint a Fluence és a Kangoo villanymotoros változata szerepel a kínálatban.
A Renault-Nissan villanyautóinak legnagyobb piaca az Egyesült Államok, nagyrészt a kiterjedt gyorstöltő-hálózatnak köszönhetően. Összesen mintegy 750 állomáson van lehetőségük az autósoknak arra, hogy akkumulátorukat fél óra alatt akár nyolcvan százalékra töltsék. A második legnagyobb piacnak számító Japánban még ennél is fejlettebb, 2900 gyorstöltőből álló hálózat működik.
A Renault elektromos járműveit az európai országok közül leginkább Németországban, Franciaországban és Nagy-Britanniában veszik. Kontinensünkön a Zoe is nagy népszerűségnek örvend, 23 százalékos szeletet haraptak ki vele a piacból a franciák.