A Mini harmadik generációjából is elkészült a legsportosabb változat, bár ebben sokkal több a kihasználatlan lehetőség, mint az elődeiben. Az új John Cooper Works – röviden JCW – változat ugyanis kétliteres turbómotort kap.
A nagyobb motor előnye a korábbi 1,6 literessel szemben, hogy ezt egyáltalán nem kellett nagyon kihegyezni a nagyobb teljesítmény eléréséhez. A BMW kétliteres blokkja más utcai modellekbe 245 lóerős változatban kerül, így a Miniben a 230 lóerő nem nagy csoda. Ez egyrészt kellemesebb karaktert ígér, mint a korábbi JCW változatok kisebb turbós négyhengerese, másrészt azt jelenti, hogy az új Miniben sokkal nagyobb a további tuning lehetősége, hisz egy ilyen kétliteresből nem lehet gond háromszáz lóerőt kihozni. Az egyetlen gond a fronthajtás lehet: az első kerekeken a 230 ló is sok lehet.
A JCW egyébként elég jól megy az adatok szerint: kézi váltóval 6,3, a feláras automatával 6,1 másodperc alatt érheti el a százas tempót, a végsebessége pedig 245 km/h. Ez nem csak az erősebb és nyomatékosabb motornak köszönhető – a 320 Nm-es csúcsérték 1250-es és 4800-as fordulatszám között végig rendelkezésre áll – hanem a fogyókúrának is, amely mintegy száz kilogrammot hozott az elődhöz képest, így az autó üresen csupán 1205 kilót nyom. A gyári fogyasztási értékek meglepően jók: a kéziváltós kivitelre 6,7, az automatára 5,7 literes értéket ad meg a gyár 100 kilométeren, vegyes ciklusban, de ezek az értékek csak akkor érhetők el, ha az elérhető motorteljesítménynek csak egy töredékét használják fel.
A harmadik gnerációs Mini sportváltozatát január elején, Detroitban mutatják be élőben, a forgalmazása pedig valamikor a jövő év második negyedében kezdődik.