Újra levédette a Fiat a 124 és a 124 Spider típusjelzést, ami messzemenő spekulációkat indított el.
A Fiat 124-es 1966-ban jelent meg, és egyből meg is nyerte az Év Autója szavazást, de ez csak a kezdet volt. Néhány év múlva számtalan helyen ontották magukból a gyárak a klónjait a világ legkülönbözőbb pontjain, nem utolsósorban Togliattiban, ahol a szovjet blokk büszkesége, a Zsiguli készült. Nálunk innen ismerős a 124-es típusnév, de a világ többi részén a vászontetős Spider ragadt meg inkább a fejekben. Ezért könnyen elképzelhető, hogy a Fiat nem csak óvatosságból, a régi típusok érdekében védette le a számot, hanem komolyabb tervei vannak.
Szinte túlságosan is adja magát az ötlet, hogy a napokban az Alfától a Fiathoz átpasszolt, Mazda MX-5-ös alapokra épülő roadster kapja a nevet. A 124-es Spider annak idején egy hasonló, viszonylag elérhető kétüléses volt, és a Fiat mostanában úgyis a retróból él. Nemsokára minden bizonnyal kiderül, mit találtak ki az olaszok, de egy 124-es Spiderre visszakacsintó kis olasz roadster gondolatára kinek ne futna össze a nyál a szájában?