Korunk egyik legradikálisabb sportautója az Ariel Atom – hiába ismerjük már jó pár éve, a mai napig dermesztően vad, mind kinézetre, mind élményben. A britek most megépítették ugyanazt terepre.
Az Ariel Nomad első ránézésre csak nyomokban emlékeztet az Atomra, pedig a csőváztól a kezelőszervekig sok mindent átvettek belőle. Leginkább mégis a filozófia közös a két Arielben: mindent elhagytak, ami fölösleges a vezetéshez, és elsődleges szempont volt az alacsony súly. A Nomad terepgumikkal, megerősített vázzal, a hosszú rugóutakhoz átdolgozott futóművel, komoly borulásvédelemmel és némi borítással 700 kiló körül megáll, ami szédületes mókát sejtet.
Kitartanak a britek a motorbeszállítójuk mellett is: ha minden igaz, a Nomadba egy nyomatékosabb 2,4 literes Honda-féle négyhengeres kerül, 200 lóerő körüli teljesítménnyel. A hatsebességes kézi váltón át egyedül a sperrdiffis hátsó hídhoz megy a hajtás, vagyis összkerékhajtás egyelőre nem lesz. A gyári teszteken erdei utakra és laza talajos ralis gyorsaságikra koncentráltak, ahol jó eredményeket értek el – egy ügyes terepautónak nem feltétlenül kell összkerékhajtásúnak lennie.
A Nomad ráadásul állítólag aszfalton is jól viselkedik, még ha nem is egy Atom; a súly-lóerő arány mindenesetre ígéretes. Alapára forintra átszámítva 12 millió körül lesz, január 9-én tartják a hivatalos bemutatót és az év közepe felé már szállítják is az első példányokat.