Ne kérdezzék, mi az értelme, de a kőkemény Leon Cuprák most már kombi karosszériával is megkaphatók. Itt is van egy gyengébb és egy erősebb változat, mint a csapott hátú modellek között, de persze mindkettő fronthajtású.
A Seat Leonból mindig volt sportos változat, nincs ez másként a harmadik generációval sem. A csapott hátú modellből már tavaly tavasszal bemutatták a Cupra és a Cupra 280 változatokat, és épp egy évre rá megjött a kombi – vagy ahogy a Seat hívja, ST – sportváltozata is. A technika a jól ismert VW egyen-megoldásokból áll: kétliteres turbómotor 265 vagy 280 lóerővel, hatfokozatú kézi vagy DSG automata váltóval. A DSG és az erősebb motor egyaránt 0,1 másodpercet farag az alapkivitelű Cupra ST 6,2 másodperces gyorsulásából 0-ról 100 km/h-ra. A végsebességet az elektronika egységesen 250 km/h-re állítja be, ami azt sejteti, hogy ennél már a 265 lovas változat is többet tudna.
Az ST Cuprák alapfelszereltségéhez tartozik a DCC fedőnevű rendszer is, amely aktív lengéscsillapítást takar, és valamiféle önzáró differenciálmű, vagy legalább annak kerék-fékezgetős emulációja. Az erősebb, Cupra 280 változatot a tetőspoilerről, a féknyergek Cupra feliratáról és a fekete tükörházakról lehet majd felismerni.