Elég komplikált lett a Mercedes új névkiosztási rendszere, a képeken látható autó például AMG Mercedes GLE 63 Coupé, illetve AMG Mercedes GLE 63 S Coupé néven lesz kapható. Ebből a lényeg az AMG és a GLE Coupé – ez utóbbiból derül ki, hogy ez a BMW X6 stuttgarti klónja, az előbbiből pedig, hogy ez itt a sportváltozat.
A típus az 5,5 literes ikerturbós V8-ast kapja meg, méghozzá kétféle változatban. A gyengébbik, amelyiknek a nevében nincs S, 550, az erősebb 585 lóerős. Ez utóbbi, nyilván nem véletlenül, pont tíz lóerővel erősebb a BMW X6M-nél, és valamivel jobban is gyorsul: 4,2 másodperc alatt érhető el a 100 km/h – nem mintha két tizedmásodpercet bárki megérezne, de az ilyesmi presztízs dolga. Az AMG GLE Coupét csak összkerék-hajtással lehet majd kapni, méghozzá a 4Matic rendszer AMG által hangolt változatával, amely a nyomaték 60%-át küldi a hátsó tengelyre.
A brutális erejű hajtáshoz persze nagyméretű fékek járnak, legalább 21 hüvelykes felnik, és aktív dőlés-kontrollal ellátott légrugós sportfutómű, amelyen még ez a nagydarab jármű is stabilan haladhat akár 250 km/h-s sebességnél is. A terep-kupé AMG változata persze a külsőségeiben is eltér a gyengébbektől: szemből a nagy légbeömlők, hátul a nagyméretű diffúzor-utánzat és a négy kipufogóvég, oldalról a hatalmas felnik és a mélyre nyúló küszöbtoldatok jelzik, hogy ez a legerősebb gyári GLE Coupé.
A típus élő bemutatóját a Detroit Motor Show-n tartják, és úgy tudjuk, a gyártás is a Mercedes észak-amerikai üzemében folyik majd. Az ok egyszerű: efféle autókra még mindig az amerikai piacon mutatkozik a legnagyobb igény.