Elkészült az új Ford GT
A Ford 2004-ben a GT40 szinte tökéletes másolatával tért vissza a szupersportkocsi-piacra. A GT csupán négy évig készült, és immár nyolc éve nem gyártják, így a Ford most elkészítette az utódját. Az új modell merészebb, érdekesebb vonalakat, és kisebb, de erősebb motort kapott.
A GT egyértelműen a Ford arculatának javítását szolgálta, és nyilvánvaló, hogy az új, azonos nevű tanulmány is ugyanezt a célt szolgálja. Másodszor azonban már nem lehetett volna eladni a GT40 formáját, így rajzoltak egy hasonlót, de valamivel mozgalmasabbat, látványosabbat. A tető alacsonyabb, az autó orra tagoltabb, az oldalsó légbeömlőket és a motorház tetejét összekötő idom pedig egyenesen felesleges, de az összkép nem rosszabb, mint bármelyik hasonló középmotoros modell esetében. Mégis maradt valami a GT40 eredeti arányaiból.
A V8-as, kompresszoros motort is kidobták a tervezők: mivel manapság a Ford az EcoBoost turbómotorokat próbálja letolni a vásárlók torkán Észak-Amerikában is, egy ikerturbós V6-os turbómotort építettek be, 600 lóerő feletti teljesítménnyel. Pontos adatokat egyelőre nem közöltek, de több mint valószínű, hogy a hengerszám csökkenése ellenére az új GT gyorsabb lesz, mint nyolchengeres elődje.
A napokban Detroitban bemutatkozó GT egyelőre csak tanulmány, de az már most sem titok, hogy a Ford gyártani szándékozik a típust. A végleges autót azonban nem kezdik gyártani 2016 előtt, így valószínű, hogy később megmutatják a valódi szériaváltozatot is.