Végre eljött a második Honda NSX
A Honda régóta húzza az NSX utódjának bemutatását. Többféle koncepciót is kipróbáltak már, készült orrmotoros V10-es összkerék-hajtású prototípus és középmotoros hátsókerék-hajtású is hathengeres szívómotorral. Végül maradt a középmotoros elrendezés, de a hajtáslánc meglehetősen komplikált lett: a dupla turbós V6-os és három villanymotor kerül a sorozatgyártásra szánt NSX-be.
A bemutatót természetesen Észak-Amerikában tartották, pontosabban az idei Detroit Motor Show-n, ami érthető, hisz az első generáció is itt fogyott a legjobban a luxusautókat kínáló Acura márka színeiben. Egyelőre a második NSX is a stilizált A betűt viseli az orrán – azt egyelőre nem tudjuk biztosan, hogy lesz-e egyáltalán Honda márkanevű kivitel. Az viszont már biztos, hogy ez a végleges széria-NSX. Az autó 4,47 méter hosszú és 1,94 méter széles, viszont csupán 1,215 méter magas, azaz valódi derékig érő sportkocsi.

A formaterve viszont inkább agresszív mint szép. Az alapforma kevésbé könnyed, mint az elődmodellé, de egyszerű – talán telitalálat is lenne, ha nem látszana a részleteken, hogy görcsösen igyekeztek valahogy még érdekesebbé tenni az autót. Ugyanazzal szembesülünk az autó elejét nézegetve, mint manapság olyan sok Hondánál: egyszerűen túl sok az egymással alig harmonizáló részlet, így az összkép egy picit zavaros. Hátul sokkal egységesebb, letisztultabb képet mutat a Honda sportkocsija – egy kicsit reménykedünk benne, hogy ha lesz Honda változat, annak egyszerűbb orr-részt rajzolnak a japán tervezők.
Az összhatás azért nem rossz, és bár pontos adatokat egyelőre nem hoztak nyilvánosságra, az is egyértelmű, hogy az új NSX nagyon gyors autó lesz. A hajtáslánc központi eleme egy V6-os, ikerturbós benzinmotor, amelyről egyelőre annyit mondtak, hogy 550 lóerőnél nagyobb lesz a teljesítménye. Ehhez jön még három villanymotor, kettő az első, egy pedig a hátsó kerekekre dolgozik. Így a rendszer nem csak összkerék-hajtást biztosít, de az első tengely két kereke közt a nyomatékeloszlást is képes dinamikusan változtatni. A benzinmotorhoz egyébként kilencsebességes, dupla kuplungos automata váltó kapcsolódik, így ha lehet is kézzel kapcsolni az új NSX-ben, egy ilyen üzemmód elég macerásnak tűnik: az új NSX alapvetően kétpedálos sportkocsinak készül.
A Honda persze még egy rakás részlettel adós, többek közt az sem biztos, hogy Európában kapható lesz-e egyáltalán az új sportkocsi, de a becslések szerint az új NSX sehol a világon nem lesz olcsó. 150 ezer dollár, vagyis átszámítva 40 millió forint körül lehet az ára az itthoni sarcok nélkül is, azaz mire ideér, inkább 50-60 millió forintba kerül majd. Ami azonban sokkal lényegesebb ennél, hogy ismét lesz egy Honda típus, amelyre világszerte tinik milliói vágyhantnak – ennél pedig nemigen létezik hatékonyabb arculat-építés.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Közélet
Trump háborút indított, alapjaiban változtathatja meg a globális autópiacot
Trump elindította a kereskedelmi háborút. A lépés egyelőre nem igazán kedvez az amerikai gyártóknak. Sőt!
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Hírek
Szomorúság: ez itt a világ utolsó manuál váltós Golf GTI-je
Már eladták, és a jelenlegi állás szerint soha nem lesz több.
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Hírek
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
- Hírek
Így készül a büntetővámokra az egyik legnagyobb beszállító
A Magnának rengeteg gyára van az Egyesült Államokon kívül, amiből lehet még gond.
- Hírek
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.
- Hírek
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
- Hírek
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.
