Végre eljött a második Honda NSX
A Honda régóta húzza az NSX utódjának bemutatását. Többféle koncepciót is kipróbáltak már, készült orrmotoros V10-es összkerék-hajtású prototípus és középmotoros hátsókerék-hajtású is hathengeres szívómotorral. Végül maradt a középmotoros elrendezés, de a hajtáslánc meglehetősen komplikált lett: a dupla turbós V6-os és három villanymotor kerül a sorozatgyártásra szánt NSX-be.
A bemutatót természetesen Észak-Amerikában tartották, pontosabban az idei Detroit Motor Show-n, ami érthető, hisz az első generáció is itt fogyott a legjobban a luxusautókat kínáló Acura márka színeiben. Egyelőre a második NSX is a stilizált A betűt viseli az orrán – azt egyelőre nem tudjuk biztosan, hogy lesz-e egyáltalán Honda márkanevű kivitel. Az viszont már biztos, hogy ez a végleges széria-NSX. Az autó 4,47 méter hosszú és 1,94 méter széles, viszont csupán 1,215 méter magas, azaz valódi derékig érő sportkocsi.
A formaterve viszont inkább agresszív mint szép. Az alapforma kevésbé könnyed, mint az elődmodellé, de egyszerű – talán telitalálat is lenne, ha nem látszana a részleteken, hogy görcsösen igyekeztek valahogy még érdekesebbé tenni az autót. Ugyanazzal szembesülünk az autó elejét nézegetve, mint manapság olyan sok Hondánál: egyszerűen túl sok az egymással alig harmonizáló részlet, így az összkép egy picit zavaros. Hátul sokkal egységesebb, letisztultabb képet mutat a Honda sportkocsija – egy kicsit reménykedünk benne, hogy ha lesz Honda változat, annak egyszerűbb orr-részt rajzolnak a japán tervezők.
Az összhatás azért nem rossz, és bár pontos adatokat egyelőre nem hoztak nyilvánosságra, az is egyértelmű, hogy az új NSX nagyon gyors autó lesz. A hajtáslánc központi eleme egy V6-os, ikerturbós benzinmotor, amelyről egyelőre annyit mondtak, hogy 550 lóerőnél nagyobb lesz a teljesítménye. Ehhez jön még három villanymotor, kettő az első, egy pedig a hátsó kerekekre dolgozik. Így a rendszer nem csak összkerék-hajtást biztosít, de az első tengely két kereke közt a nyomatékeloszlást is képes dinamikusan változtatni. A benzinmotorhoz egyébként kilencsebességes, dupla kuplungos automata váltó kapcsolódik, így ha lehet is kézzel kapcsolni az új NSX-ben, egy ilyen üzemmód elég macerásnak tűnik: az új NSX alapvetően kétpedálos sportkocsinak készül.
A Honda persze még egy rakás részlettel adós, többek közt az sem biztos, hogy Európában kapható lesz-e egyáltalán az új sportkocsi, de a becslések szerint az új NSX sehol a világon nem lesz olcsó. 150 ezer dollár, vagyis átszámítva 40 millió forint körül lehet az ára az itthoni sarcok nélkül is, azaz mire ideér, inkább 50-60 millió forintba kerül majd. Ami azonban sokkal lényegesebb ennél, hogy ismét lesz egy Honda típus, amelyre világszerte tinik milliói vágyhantnak – ennél pedig nemigen létezik hatékonyabb arculat-építés.