Bár a Ford F-150-nél kevésbé népszerű, a Ram 1500 meglehetősen szokványos látvány az Egyesült Államok útjain. Most azonban egy olyan változatot igyekeztek összehozni a gyáriak, amelyet megbámulnak az utcán. A Ram 1500 Rebel terepjárós stíluselemekkel, megemelve tényleg nagyon látványos, de emellett valóban javítottak a terepjáró képességein.
Elsőként persze a sok fényezetlen szürke műanyag tűnik fel, de itt nem csak az autó peremét burkolták ezzel az anyaggal. Külön hűtőmaszkot készítettek belőle csak ennek a modellváltozatnak. A két nyílás a motorháztetőn szinte már túlzás is – jól jelzi, hogy ezt a modellt nem feltétlenül csak azoknak szánják, akik tényleg terepezni szándékoznak vele – sokkal inkább azt a réteget célozzák, akik az átlagosnál is férfiasabb autót keresnek. Ez persze nem jelenti, hogy ne tettek volna lépéseket a terepjáró képesség javítására. A 17-es felnikre szerelt 33 hüvelykes terepgumikon túl 2,5 centis futómű-emeléssel, nagy teherbírású Bilstein lengéscsillapítókkal, a szokásosnál kevésbé merev hátsó keresztstabilizátorral és légrugózással igyekeztek alkalmasabbá tenni a Ram 1500 terep-alkalmasságát javítani.
A Rebel szériamodell lesz, amelyet a hosszú kabinos 1500-asok egy változataként lehet majd megrendelni. Ennek megfelelően onnan jönnek a motorok is: a Rebel 3,6 literes, 305 lóerős V6-ossal vagy 5,7 literes, 395 lóerős V8-assal lesz kapható, mindkét változat 8 fokozatú automata sebességváltóval készül majd, viszont a vásárló választhat, hogy hátsó- vagy összkerék-hajtással kéri-e a saját példányát.