2016 lesz az utolsó év, amikor egy új Mercedest az AMG 5,5 literes ikerturbósával szerelnek. A 2011 óta használt motort amilyen hamar tudja, kivezeti a Mercedes a kínálatból. Az utolsó modell, ami megkapja valószínű az S osztály kabriója lesz.
A méretcsökkentés a Mercedes AMG-csúcsmotorjainak evolúcióján is jól lekövethető. Az M157 kódnév alatt futó 5,5 literes ikerturbós még egy 6,2 literes szívó utóda volt, az ő utóda viszont már egy négyliteres, ikerturbós V8-as lesz. Az, amit tavaly már megismertünk, mint az AMG GT és a C63 AMG motorja. Az M177/178 jelenlegi csúcsteljesítményre egyelőre szerény, 510 lóerőre képes, szemben az előd 585 lóerős csúcsváltozatával, de a Mercedes mérnökei ennél valószínű lényegesen többet ki tudnak majd hozni a blokkból.
Az M157 nyugdíjazása egy lassú folyamat lesz. Bár az S kabrió után új modellt már nem terveznek vele, akár még az évtized végén is lehet olyan autó a Mercedes kínálatában, amely a lassú generációváltás miatt ezzel lesz csak elérhető.