Az Audi már szinte hagyományosan Q-jelzéssel látja el hobbiterepjáróit. Jelenleg a Q3, Q5 és Q7 szerepel a modellpalettán, de a közelmúltban zöld utat kapott a Q1, és vázlatokon, tanulmányként a Q2-t és a Q4-et is láthattuk. Ahhoz viszont, hogy az utóbbi két típust ezeken a neveken mutathassák be, a Fiattal is meg kell küzdeniük.
Jelenleg ugyanis az olasz autógyártóé ez a két jelzés. A Q2-t sperrdifis Alfa Romeóknál használták korábban, így például a 147-es és a 159-es bizonyos változatainál. A Q4 ezzel szemben az összkerékhajtást jelölte. Utóbbit egyes Maserati modelleknél ma is használják, így érthető, hogy nem szívesen válnának meg tőlük.
Az Audinál egyébként eurómilliárdos fejlesztésekről van szó, amelyek jelentős részben a crossover-kínálat bővítését célozzák. Érthető, ha az évek során bevezetett és ma már jól ismert elnevezésekhez igazodnának a közeljövőben. Egyelőre azonban úgy tűnik, hiába kérik a Fiattól ezeket a jogokat. A Fiat-Chrysler első embere, Sergio Marchionne részéről ez akár afféle fricska is lehet, hiszen a Volkswagen-csoport többször is megpróbálta már felvásárolni az Alfát - sikertelenül.
Nagy kérdés, hogy a német vállalat vezetői végül meg tudják-e győzni az olaszokat, vagy nekik kell majd új megoldás után nézniük, amikor végre leleplezik új szabadidőautóikat.