Az idén már hat éves a BMW X1-es, így eljött az ideje a modellváltásnak. A hírek szerint nem csak egy erős modellfrissítésre számíthatunk, a típust a BMW áttelepíti a fronthajtású UKL padlólemezre.
A kémfotókon ebből egyelőre nem látszik sok, hisz csak egyes részletek látszanak, viszont az felmérhető, hogy az autó teljesen más karakterű orr- és farrészt kap a modellváltással. Nagyobb veséket az orr-részre keskenyebb alsó légbeömlővel, valamint egész más hátsó sárvédő-domborításokat. A részletek persze jól passzolnak az aktuális BMW egyenruhához, de markánsan különböznek a másik fronthajtású modell, a 2-es Active Tourer részleteitől.
Az új padlólemez mellékhatásaként kizárólag négy vagy kevesebb hengeres változatok készülhetnek, így valószínű, hogy az Active Toureréhez hasonló motorpalettát kaphat az új X1 is, 1,5 literes háromhengeres és 2 literes négyhengeres turbómotorokból. Ezekkel lefedhető a 110 és 250 lóerő közti teljesítménytartomány, aki viszont ennél többet szeretne, az kénytelen lesz a nagyobb és drágább modellekből válogatni.
A bemutató pontos idejét egyelőre nem tudni, de az álcázatlan fotókat látva talán nem tévedünk nagyot azzal a feltételezéssel, hogy még az idén megtartják a második generáció világpremierjét.