Vajon mi az az életkörülmény, amikor az embernek megéri egy olyan S osztályba fektetni, ahol bármikor lezavarható egy prezentációval egybekötött tárgyalás, igény szerint akár 250 km/h-s tempóval? Nem tudjuk, de az S osztály XXL kielégítő lehet az efféle elvárásokhoz.
Amíg azt várjuk, hogy az új S osztály Pullmant bemutassák a Genfi Autószalonon, addig az ARES Atelier csendben megépíti a maga hosszított változatát a Mercedes luxus limuzinjából. Az ARES Atelier a felső tízezer tunercége, honlapján az erő, presztizs, szenvedély szavakkal határozza meg önmagát. A kézimunkájára és mérnökeire büszke manufaktúra széles skálán foglalkozik autóátépítéssel: eddigi munkáik között épp úgy szerepel Porsche és Lamborghini, mint G osztály vagy Range Rover. A referenciák közé kerül be most az S osztály, amelyet még csak vázlatokon mutattak meg.
A találóan csak XXl-re keresztelt nyújtott S osztálynál utasközpontúbb autó kevés készül. Az egymásnak fordított hátsó két üléssort Nappa bőrkárpitokkal borítják, a rengeteg kényelmi funkció pedig mind távirányítású, így az a 17 colos képernyő is, ami a kabinba kerül.
Az egyediség jegyében karbon elemekkel átszabják a Merci orrát és farát, hogy jobban passzoljon a hosszú tengelytávhoz, amiről még nem tudni, hány centivel hosszabb, mint az alap S osztályé. Az mindenesetre megnyugtató, hogy az ARES-nél gondoltak a keleti ügyfelekre is. Az autóhoz alapból jár a hat milliméteres edzett üveg oldalra, de felárért az S-Guardhoz hasonlóan ehhez is kérhető lesz némi páncélozás, sőt, ahhoz a csomaghoz már bombadetektor is jár.
Az ARES motort nem említ, csupán azt, hogy a limuzin teljesítménye 600 lóerő körül lesz. Így szinte biztos, hogy az S600 hatliteres, ikerturbós V12-esét erősítik, amely alapból 530 lóerős. A valószínűsíthetően messze két tonna fölötti tömeg mellett pedig különösen szépen mutat, hogy az XXl-re 4,8 másodperces 0-100 kilométer/órás sprintet írnak. Végsebessége kevésbé extrém: 250 kilométer/óra. Hogy mindezt mikortól és mennyiért veheti meg, akinek egy száguldásra alkalmas irodára van szüksége az ARES egyelőre nem árulja el.