Kívülről a fekete fényezést az M-részleg színeivel dobták fel, az autó pedig kapott egy tekintélyes hátsó szárnyat is. Az agresszív megjelenés máris elhiteti a nézővel, hogy ez az M4-es nem fogja túlzottan feltartani a mezőnyt, és időben odaér, ahol éppen szükség van rá. A ledes futófénynek köszönhetően pedig könnyen észre is lehet venni.
Leleplezte azt az M4-esből faragott safety cart a BMW, amely a következő idényben a gyorsaságimotoros világbajnokság futamain tűnik majd fel. A biztonsági autó kívülről is igen durván néz ki, de műszakilag sem lesz átlagos.
A bajorok emellett megnövelt teljesítményt is ígérnek, csökkentett fogyasztással és hosszabb élettartammal. Ezt úgy érték el, hogy vízbefecskendező rendszerrel látták el a motort. Ennek működését úgy kell elképzelni, hogy a turbó felől érkező töltőlevegőt finom vízpermettel hűtik le. Így tovább növelhetik a turbónyomást, és jobban tudják időzíteni a gyújtást is. Az ehhez szükséges vizet egyébként a csomagtartóban, ötliteres tartályban tárolják. Azt azonban, hogy pontosan milyen mértékű teljesítménynövekedést értek el, egyelőre nem hozták nyilvánosságra.
A biztonsági autók flottájában az M4 a korábban is használt M3-hoz és M6 Gran Coupéhoz csatlakozik. Az orvosi stáb X5 M-et, a biztonsági személyzet pedig M5-öt és M550 xDrive Touringot is használ. Emellett egy S 1000 RR sportmotor is része a teljes palettának.