Európába is elhozzák az új Mitsubishi pick-upot
A zsúfolt pick-up piac egyik legrégebbi szereplője az L200, amely a Mitsubishi egyik legsikeresebb modellje. Az előző generációból mintegy 1,3 millió példány fogyott, és a gyártó célja nyilván a vásárlói megtartása az új generációval.
Magát az autót Triton néven már tavaly ősszel bemutatták Thaiföldön, a Genfi Autószalonra viszont már az Európába szánt változatot hozzák. Külsőre nincs nagy eltérés a két változat között – ugyanaz a távolkeletiesen túldíszített orrkialakítás, és az elődjénél valamivel több éllel megrajzolt forma jellemzi – viszont a motorválaszték eltérő. Európába nem hozzák a benzines változatot, sem a régebbi, 2,5 literes dízelt, csak az új 2,4 litereset, ám ebből kétféle készül. A gyengébb is 154 lóerős és 380 Nm csúcsnyomatékú, az erősebb pedig 181 lóerő és 430 Nm leadására képes. A gyáriak 17%-os szén-dioxid-kibocsátás-csökkenésről beszélnek, ami részben a kedvezőbb, 0,4-es légellenállási tényezőnek köszönhető. Az új L200 összkerék-hajtással érkezik: a Super Select 4WD II elnevezésű rendszer állandó összkerék-hajtást, felezőt és négyféle üzemmódot kínál.
Az Európának szánt L200-ast ugyan már a Genfi Autószalono kiállítják, de a forgalmazását csak a nyár folyamán kezdik, méghozzá kétféle felépítménnyel: rövidfülkés Club Cab és tágasabb Double Cab kivitelben érkezik a típus.