2015.02.18. 10:42

Tegnap még csak az új Superb fotóit láthatuk, de időközben a bemutatóra is sor került. A Škoda új csúcsmodellje egyértelmű fejlődésen ment keresztül: elsősorban az eddig is bőséges helykínálatot sikerült tovább növelnie a tervezőknek.

Itt is a legújabb Passatból már ismert középkategóriás MQB platformra építkezhettek a Škoda mérnökei, ami nem csak 75 kilogrammos súlycsökkenést hozott, de az autó helykihasználásán is javított. Így az autó első túlnyúlását 6,1 centivel csökkenthették, viszont ennél is többet, 8 centit nyúlt a tengelytáv, ami így az új modell esetében 2,841 méter. Ez pedig a hátsó lábtér további növekedését hozta: 15,7 centivel jut több hely a hátsó utasok térdének – a 98 centis lábtér igazán kényelmes utazást ígér. Emellett széltében is növekedett az utastér: elöl 3,9, hátul 6,9 centivel több hely jut a könyököknek. A csomagtér térfogata is bővült 30 literrel, az új modellbe így 625 liternyi motyó fér, amit a hátsó ablakkal együtt nyíló csomagtérfedél jóvoltából elég könnyen el is érhető.

Úgy tűnik, a Škoda ezúttal is igyekezett apró ötletekkel javítani az autó használhatóságán: bár a dupla csomagtartófedelet hiába keressük, az első ajtókba például két esernyő található, a tanksapka fedelébe jégkaparót rejtettek, és a típus rendelhető lesz behajtható vonóhoroggal is. A Škoda története során először ehhez a modellhez kínál adaptív csillapítású futóművet (DCC), de kapható lesz az új Superb háromzónás klímával, elektromos mozgatású üvegtetővel és elektromos csomagtérajtóval.

A motorválaszték az ismerős, szabvány VW motorokkal készül, 1,4, 1,8 és 2 literes turbós benzinesekkel 125 és 280 lóerő közti teljesítménnyel, illetve 1,6 vagy 2 literes dízelmotorral, 120 és 190 lóerő között. A legtakarékosabb dízelváltozat fogyasztása 3,7 liter 100 kilométeren, 95 g/km-es szén-dioxid-kibocsátással. A legkisebb benzines kivételével mindegyik motorhoz kapható lesz DSG automata váltó, és készülnek összkerék-hajtású kivitelek is, ötödik generációs Haldex rendszerrel.

Az új Superbet már a Genfi Autószalonon megmutatják a közönségnek élőben is, a forgalmazás pedig az év későbbi szakaszában indul majd.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.