Korábban csak vázlatokon láthattuk az AMG GT versenypályára szánt változatát, most viszont már fotókat is mutattak. A versenyautó egész más karakter, mint az utcai modell, és bár vannak közös alkatrészek, messze nem annyi, mint gondolnánk.
A legnagyobb meglepetés, hogy a négyliteres, dupla turbós V8-as helyett az utcai AMG modellekből már rég nyugdíjba küldött 6,2 literes V8-as szívómotort építik a GT3-ba. Az ok valószínűleg az, hogy ez a motor már készen volt: ugyanezt használták az SLS AMG versenyváltozatában is, és mivel a szabályok engedig az efféle motorcserét, nem álltak neki nagy összegekért a turbós négyliteresből versenymotort fejleszteni.
A másik különbség, amit nehéz nem észrevenni, a szélesített karosszéria: már a fényszórók körül besüllyedő elemeket látva egyértelmű, hogy kerekek körül alaposan felfújták a karosszéria formáját, hogy a szélesebb nyomtávú futómű se lógjon ki a burkolat alól. Az autó elején és lámpáin kívül tulajdonképp csak a tető látszik azonosnak az utcai modell elemeivel, belül pedig a masszív csövezés, a karbonvázas ülések, a speciális műszerfal és a csak kétoldalt fogható versenyautó-kormány is egyértelművé teszi, hogy ez itt profi pályatechnika, nem utcai autóból faragott amatőr sportkocsi.
Bár lényegében készen van az AMG GT versenyváltozata, az idei szezonban még nemigen találkozhatunk vele: úgy tudjuk, az első példányokat csak az év végén szállítják azoknak a privát csapatoknak, amelyek a 2016-os idény hosszú távú versenyein Mercedesszel állnának rajthoz.