2015.03.03. 11:22

Nekem a korábbi Focus RS kicsit már az "Ozzyék koncerthangszóróival ébresztem a szomszédot" kategória volt, ez a mostani sokkal őszintébben nyúl be oda, ahol csikiz. Nem a gatyámba, az agyamba. Picit visszafogottabb, de még így is elgondolkodtam egy pillanatra, hogy valami igazi sportkocsit húztak-e magasra, vagy tényleg a Focusból kiindulva sikerült-e így eltorzítani a képet... De nem rossz.

Ahogy áll a kerekein, ahogy a diffúzor alul kikanyarodik a hátuljából, a rikító zöld helyett ez a gyomrosan kék festés - jó az egész. A Ford feladta, hogy bebizonyítsa a világnak: 300+ lóerőt igenis rá lehet szabadítani az aszfaltra a két nyomorult, túlhajszolt első kerék segítségével. Ezt az RS-t összkerekesre csinálta, ráadásul nyomatékvektoros 4x4-es hajtással, valamint dupla kuplunggal. El is hiszem, hogy azzal a 320 lóerővel majd autózni is lehet. Jót.

Nagyon végighajtanám valami jó pályán, ha majd lehet; valaki csak meghallja az imámat. Az RS azonban csak egy elismerő főbólintást érdemel az önkritika, önmérséklet és polgárpukkasztás egészséges kutyulásáért. Nyilván ez a kocsi is olyan lesz, hogy minden fillérjén érezzük: megvettük a lehető legjobb autószimulátort, csak ez megy is. Már csak az a kérdés, mit lép erre majd a Renault?

Ha viszont valaki azt akarja, hogy a Ford igazi, full-brutál metálturbócentrifugájával zagyválja barnás színű zavaros löttyé a lelkét és a testét, érdemes a figyelmét átfordítania a másik kék pacára, amit a genfi bulira elhoztak. Ez a GT harmadik megszületése, csak most nem valamiféle hatvanas évekbelinek kinéző testben és nem V8-cal. Inkább egy legújabb McLarenek, Ferrarik és Lamborghinik közé pottyantva is menőnek látszó karosszériával (ami azért nincs híján a GT40-es jegyeknek így se, ami nem baj), és csupán egy V6-os, háromfeles motorral. Ami azonban két turbóval azért csak kicsavar magából 600 lóerőt.

Ja, ott áll mellette Ken Block is, de ő most tényleg a legkevésbé érdekes itt, csak zavar, amennyit kitakar a GT-ből.

Alacsony a dög, milyen is lenne, hiszen egy Ford GT. Csupa levegőjárat a karosszériája, mindenütt rejtett diffúzorok, elmaszkolt szárnyak, ha légellenállás lennék, ez a kocsi lenne a kedvencem játékom a matchbox-készletből. Annak a karosszériának pedig a közepe szénszálas műanyag, az első és hátsó vázszerkezete alumínium, a futóművek is szénszálasak, a Ford emiatt a legjobb tömeg/lóerő arányt ígéri, amit szériagyártású kocsi ma tud.

Sajnos zárva van, de azt látom kívülről, hogy a küszöb baromi széles, a két ülés pedig ugyanúgy, szerelmes galambokként való összebújásra kényszeríti az utasokat, mint annak idején az eredeti, angol gyártású GT40. Igaz, ez Kanadában, egész pontosan Markhamben (miért, mit gondoltak, majd éppen francia Kanadában, mi?) készül majd. A három másodperces 0-100 már nagyjából garantáltnak tűnik.

Szerelembe esni vele azonban halandó számára dőreség, mert vannak rossz hírek: alig pár száz készül majd belőle, az ára pedig aventadori magasságokban szárnyal majd. Lehet gyorsan sorban állni - jelentkezők? Ez itt még csak prototípus (bár a kiállított autónak határozottan égéstermék-szagú volt a kipufogója, tehát működik), de az első példányok már valamikor 2016-ban a vevőkhöz jutnak. Fontos is, hogy addigra kint legyenek, hiszen ez a Ford ajándéka saját magának a GT40-esek 1., 2., 3. helyes Le Mans-i győzelmének 50. évfordulójának megünneplésére. Ki tudja, talán az új GT-t is elindítják a 2016-os versenyen.

Láttam ma már az új Ferrari 488 GTB-t, eszméletlen csinos darab. De ez, itt...

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.