2015.03.04. 13:53

A Koenigsegget sokáig nem vették komolyan. Olcsó kis próbálkozásnak tűnt csak, amit majd elfújnak a multik, mint a gyertyalángot, és kész: múló szeszély. Azonban csakúgy, mint a Tesla, a gőgös nagy gyártók orra alá évek óta csúnyán borsot törnek Christian von Koenigsegg autói. Mert valahogy nem hallani arról, hogy kigyulladnának, vagy eltörne bennük valami, széthullanának a motorjaik... Sok kritikus szereti elfelejteni, hogy Svédországban a gépészet tudományát meglehetősen magas szinten űzik, és akad ott annyi hozzáértő ember, hogy egy aprócska cég méregdrága portékáját tisztességgel megcsinálják.

Mert a Koenigseggen nem kell spórolni. El lehet adni annyiért, amennyibe került, plusz a haszon, minden más magáért beszél. Nem véletlen, hogy tavaly adták át a százötvenedik autójukat, ami egy ilyen apró manufaktúra esetében bizalomgerjesztő szám. Jelenleg három modellt kínálnak (Agera S, R, One:1) ezekhez jön még az itt bemutatott kettő: az Agera RS és ez itt, a Regera. Ami valami egészen döbbenetes. És minden az, ami hozzá kapcsolódik.

Autóik teljesítménye akkora, hogy a One:1 bemutatásakor teljesen új terminus technicust hoztak az autóiparba, ez lett a megaautó (megacar), utalván arra, hogy teljesítménye kerek 1 megawatt. És a Regera még durvább: 1,11 megawattos összteljesítménye kerek 1500 lóerőt takar. Ezerötszázat.

Minden idők egyik legdurvább álomautója, az elképesztően gyors Ferrari F40 tudott 478 lóerőt. Azaz kevesebb, mint a harmadát ennek. És ment, mint a barom, hiszen csak 1200 kiló volt. A Koenigsegg Regera 1400 kiló. El tudják képzelni azt a mészárszéket? Ja, és csak hátul hajt.

Nem kellett hozzá 25 év és itt tartunk. Aki azt állítja, hogy az autóipar nem képes fejlődni, az nézzen csak ide, le fog szakadni az arca. Ennek az autónak ugyanis nincs sebességváltója, ellenben van négy motorja. És nem ám valami hitvány, háromhengeres vackok, hanem egy 1100 lóerős biturbó V8 1250 Newtonméteres csúcsnyomatékkal, plusz három villanymotor (mindkét hátsó keréken egy, és egy harmadik a motoron). Ezek teljesítménye 700 lóerő és 900 Nm. Villanyból.

A benzinmotor

Annak idején a Ford moduláris, ötliteres V8-asával kezdte a Koenigsegg a teljesítményhajszolást, de azóta az eredeti motorból vajmi kevés maradt. A két turbó változó geometriájú, mint a Porsche 911 Turbónál, a szívó- és kipufogóoldal (a szívó természetesen szénszálas műanyagból), a vezérműtengelyek-dugattyúk és a főtengely, a csapágyak, a gyújtáselektronika, a pillangószelepek, a hengerenkénti dupla befecskendezők, a titán hajtórudak, a száraz karteres kenés és a négy nagynyomású üzemanyagszivattyú, egyszóval a pőre blokkon kívül mind-mind saját fejlesztés.

Persze ezt az elektromos kraftot sem a lepkék hordják össze, egy folyadékhűtéses, 9,27 kilowattórás (kWh) akkumulátor-csomag tárolja, amelyet külső csatlakozóról is tölthetünk, de természetesen a rendszer önmagába is visszatáplál, és elméletileg olyan hosszan kéne maximális teljesítményen használni ahhoz, hogy teljesen lemerüljön (illetve ne tudjon plusz teljesítményt adni), amelyre hétköznapi körülmények között elméletileg nem tud sor kerülni.

A rendszer összteljesítménye észveszejtő 1500 lóerő és (kapaszkodjanak) 1999,8 Newtonméter. Az pedig sok, nagyon-nagyon sok. Olyan sok, hogy húsz másodperc alatt éri el végsebességét, ami 399 km/óra. Mondom húsz másodperc alatt 399-re. Mindezt hátsókerék-hajtással.

Ekkora hibrid erőcunamit csak egy bolygómű képes kordában tartani, ezért sincs a Regerának klasszikus értelemben vett váltója, sokkal inkább egy – valószínűleg a Priuséhoz hasonló elven működő – szabadalmaztatott Koenigsegg Direct Drive nevű nyomaték-átalakító rendszere.

Természetesen ami csak lehet, szénszálas műanyagból készült, a felniktől az ajtóbehúzókig. A vigyázz-ajtók megvannak, a karosszérián pedig megfigyelhetőek a One:1-ről való aerodinamikai elemek. Nagyjából a klasszikus Koenigsegg-sémát követi a formaterv, egyedül a hátulja tér el a többi modelltől. Itt az Akrapovic által gyártott titán kipufogórendszer egyetlen, öblös üregen keresztül üvölti világba a Regera szörnyű erejét. Lapos, veszélyes és elképesztően erős, ugyanakkor mentes minden giccstől és felesleges sallangtól, amitől szinte megszédül az ember a szomszédos Pagani-standot nézve. A svéd megaautó tiszta formatervű, áttekinthető, funkcionális, ezért szép - mindenféle túlzás nélkül. Ezért tetszett meg nagyon, pedig ezek a lóerőgyárak igazán hidegen hagynak már egy ideje.

Sokkal többet nem árultak el róla, így, a végére is csupán két szám maradt a tarsolyban. Az egyik a 3,2, a másik az 1,8 millió. Utóbbi az ára euróban, előbbi pedig a gyorsulása. Nem nulláról százra, hanem 150-ről 250-re. OMFG.

Az oldalról ajánljuk

Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
  • Hírek

Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései

Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.

április 17., 17:22
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
  • Hírek

A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen

Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.

április 18., 06:36
Nem úszod meg a bíróságot!
  • Közélet

Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít

Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.

április 18., 06:33
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
  • Olajdoktor

Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)

Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?

április 18., 12:06
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
  • Gumidoktor

Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?

Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?

tegnap, 17:31
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
  • Hírek

Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?

Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.

április 18., 06:35
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
  • Hírek

Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond

Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.

április 18., 08:57
A lázadóknak semmi esélyük
  • Tesztek

A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025

Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.

április 18., 06:32
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
  • Hírek

Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos

Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.

április 18., 10:42
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
  • Hírek

Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)

A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.

április 18., 14:52
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
  • Hírek

Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését

Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.

április 17., 16:08
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
  • Hírek

A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot

A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.

április 17., 06:19
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
  • Hírek

Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett

A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.

április 18., 13:44
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
  • Szerelem

Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG

San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.

április 17., 17:15
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
  • Technika

Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek

Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.

április 18., 16:05
Kész van a csarnok
  • Belsőség

Kész van a csarnok

Lehetett volna sokkal olcsóbb is.

április 18., 17:03
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
  • Hírek

Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése

Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.

április 17., 06:13
cover video teszt
  • 404

cover video tesztez itt az alcím

lorem ipsum blablabla

április 17., 11:09
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
  • Hírek

Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen

A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.

április 17., 10:46
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
  • Hírek

Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor

Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.

április 17., 12:24
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
  • Hírek

Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés

A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.

április 17., 14:14
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
  • Hírek

Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?

És még csak most jön az amerikai vámvihar.

április 17., 13:16
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
  • Hírek

Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát

A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.

április 17., 07:42
Subaru Trailseeker - 2026.
  • Hírek

Subaru Trailseeker - 2026.

április 17., 13:13
Subaru Outback 2026
  • Hírek

Subaru Outback 2026

április 17., 11:09
Volvo S90 facelift - 2026.
  • Hírek

Volvo S90 facelift - 2026.

április 17., 15:21