Az autó, amit nem hiszel el
A Koenigsegget sokáig nem vették komolyan. Olcsó kis próbálkozásnak tűnt csak, amit majd elfújnak a multik, mint a gyertyalángot, és kész: múló szeszély. Azonban csakúgy, mint a Tesla, a gőgös nagy gyártók orra alá évek óta csúnyán borsot törnek Christian von Koenigsegg autói. Mert valahogy nem hallani arról, hogy kigyulladnának, vagy eltörne bennük valami, széthullanának a motorjaik... Sok kritikus szereti elfelejteni, hogy Svédországban a gépészet tudományát meglehetősen magas szinten űzik, és akad ott annyi hozzáértő ember, hogy egy aprócska cég méregdrága portékáját tisztességgel megcsinálják.

Mert a Koenigseggen nem kell spórolni. El lehet adni annyiért, amennyibe került, plusz a haszon, minden más magáért beszél. Nem véletlen, hogy tavaly adták át a százötvenedik autójukat, ami egy ilyen apró manufaktúra esetében bizalomgerjesztő szám. Jelenleg három modellt kínálnak (Agera S, R, One:1) ezekhez jön még az itt bemutatott kettő: az Agera RS és ez itt, a Regera. Ami valami egészen döbbenetes. És minden az, ami hozzá kapcsolódik.

Autóik teljesítménye akkora, hogy a One:1 bemutatásakor teljesen új terminus technicust hoztak az autóiparba, ez lett a megaautó (megacar), utalván arra, hogy teljesítménye kerek 1 megawatt. És a Regera még durvább: 1,11 megawattos összteljesítménye kerek 1500 lóerőt takar. Ezerötszázat.
Minden idők egyik legdurvább álomautója, az elképesztően gyors Ferrari F40 tudott 478 lóerőt. Azaz kevesebb, mint a harmadát ennek. És ment, mint a barom, hiszen csak 1200 kiló volt. A Koenigsegg Regera 1400 kiló. El tudják képzelni azt a mészárszéket? Ja, és csak hátul hajt.
Nem kellett hozzá 25 év és itt tartunk. Aki azt állítja, hogy az autóipar nem képes fejlődni, az nézzen csak ide, le fog szakadni az arca. Ennek az autónak ugyanis nincs sebességváltója, ellenben van négy motorja. És nem ám valami hitvány, háromhengeres vackok, hanem egy 1100 lóerős biturbó V8 1250 Newtonméteres csúcsnyomatékkal, plusz három villanymotor (mindkét hátsó keréken egy, és egy harmadik a motoron). Ezek teljesítménye 700 lóerő és 900 Nm. Villanyból.
A benzinmotor
Annak idején a Ford moduláris, ötliteres V8-asával kezdte a Koenigsegg a teljesítményhajszolást, de azóta az eredeti motorból vajmi kevés maradt. A két turbó változó geometriájú, mint a Porsche 911 Turbónál, a szívó- és kipufogóoldal (a szívó természetesen szénszálas műanyagból), a vezérműtengelyek-dugattyúk és a főtengely, a csapágyak, a gyújtáselektronika, a pillangószelepek, a hengerenkénti dupla befecskendezők, a titán hajtórudak, a száraz karteres kenés és a négy nagynyomású üzemanyagszivattyú, egyszóval a pőre blokkon kívül mind-mind saját fejlesztés.
Persze ezt az elektromos kraftot sem a lepkék hordják össze, egy folyadékhűtéses, 9,27 kilowattórás (kWh) akkumulátor-csomag tárolja, amelyet külső csatlakozóról is tölthetünk, de természetesen a rendszer önmagába is visszatáplál, és elméletileg olyan hosszan kéne maximális teljesítményen használni ahhoz, hogy teljesen lemerüljön (illetve ne tudjon plusz teljesítményt adni), amelyre hétköznapi körülmények között elméletileg nem tud sor kerülni.
A rendszer összteljesítménye észveszejtő 1500 lóerő és (kapaszkodjanak) 1999,8 Newtonméter. Az pedig sok, nagyon-nagyon sok. Olyan sok, hogy húsz másodperc alatt éri el végsebességét, ami 399 km/óra. Mondom húsz másodperc alatt 399-re. Mindezt hátsókerék-hajtással.
Ekkora hibrid erőcunamit csak egy bolygómű képes kordában tartani, ezért sincs a Regerának klasszikus értelemben vett váltója, sokkal inkább egy – valószínűleg a Priuséhoz hasonló elven működő – szabadalmaztatott Koenigsegg Direct Drive nevű nyomaték-átalakító rendszere.
Természetesen ami csak lehet, szénszálas műanyagból készült, a felniktől az ajtóbehúzókig. A vigyázz-ajtók megvannak, a karosszérián pedig megfigyelhetőek a One:1-ről való aerodinamikai elemek. Nagyjából a klasszikus Koenigsegg-sémát követi a formaterv, egyedül a hátulja tér el a többi modelltől. Itt az Akrapovic által gyártott titán kipufogórendszer egyetlen, öblös üregen keresztül üvölti világba a Regera szörnyű erejét. Lapos, veszélyes és elképesztően erős, ugyanakkor mentes minden giccstől és felesleges sallangtól, amitől szinte megszédül az ember a szomszédos Pagani-standot nézve. A svéd megaautó tiszta formatervű, áttekinthető, funkcionális, ezért szép - mindenféle túlzás nélkül. Ezért tetszett meg nagyon, pedig ezek a lóerőgyárak igazán hidegen hagynak már egy ideje.
Sokkal többet nem árultak el róla, így, a végére is csupán két szám maradt a tarsolyban. Az egyik a 3,2, a másik az 1,8 millió. Utóbbi az ára euróban, előbbi pedig a gyorsulása. Nem nulláról százra, hanem 150-ről 250-re. OMFG.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
