Jegyezzék meg a számot: 2841. Ez gombócból is sok, milliméterből pedig egyenesen rengeteg. Ennyi az új Superb tengelytávja és ha mást nem is, ezt mindenképpen ki kell emelni vele kapcsolatban. Ennek köszönhetően lett belül elképesztően tágas.
Ez alatt persze ne egy S-Mercedes-féle hedonista luxuspalotára gondoljanak, inkább egy puritán csarnokra, mert nincs annyi pihepuha, vastag kárpit és bőr, csak éppen annyi, amennyi okvetlenül szükséges. Kiállítva természetesen a meglehetősen jól felszerelt változatok voltak, de már ezekből is leszűrhető, hogy a hatalmas beltéren és a jó, komoly és elegáns formaterven kívül az új Superb nem igazán tud mit mutatni. Vagy csak nem mutathat, nehogy veszélybe sodorja az Év Autója címet frissiben megszerzett rokont.
Jó iparosmunka, amelynél inkább a precíz illesztésekre, mintsem az Audi-féle méregdrága beltéri anyagokra gyúrtak rá. ESC, ráfutásra figyelmeztető rendszer, vészfékrendszer, XDS+ differenciálmű és persze az MQB platformhoz elérhető extrák tömkelege (ha nem is az összes, pl. éjjellátó nincs) lesz alapáras (sávtartó, aktív tempomat) vagy feláras (állítható karakterisztikájú futómű, aktív fényszórók).
Ami nagy előnye, hogy azonnal széles motorpalettával támad, hiszen összesen nyolc Euro VI-os motorral lesz rendelhető már az elejétől kezdve, 120 lóerő a belépőszint, a csúcs pedig a 280 lóerős, kétliteres TFSI.
Az új Superb 75 kilóval könnyebb, mint elődje, ez nagy dolog, hiszen ugyanakkor nagyobb és jobban felszerelt. A csomagtartó 625 literes térfogata kategóriatárs kombikat is megszégyneítő méretű, sajnos az ötletes, kettős kialakítású TwinDoor-csomagtérajtó nincs többé, de legalább a jobbik döntést hozták meg és a Superb ötajtós maradt.
Nem fog lyukat ütni a világba a Skoda Nagyszerű, de nem is kell neki. A formaterve jó, az autó nagy és nagynak is mutatja magát, a helykínálat továbbra is pazar és valószínűleg az ár/érték aránya is jó lesz. Júniusban már ki is kipróbálhatjuk.