Pillekönnyű királyság
Nagyon vártam már, hogy ritkuljon egy kicsit a siserehad a Mazda-standnál, hiszen amióta bemutatták, azóta bele akarok ülni, azóta meg akarom simogatni fitos kis fenekét és azóta akarom zsebre vágni és hazalopni. Mert nem csak azt tartja be, amit ígértek róla hónapokkal korábban, hanem a leehető leghűségesebb módon ragaszkodik a jó sportautós hagyományokhoz. Könnyű, kezes, agilis és precíz. Ráadásul szép is. Az MX-5.

Tudják, a típus, melynek az emberhez való viszonyát semmi nem definiálja jobban, mint a Jinba Ittai, azaz ló és lovasa. Az egység, amely csak együtt hatékony és csak együtt működik. Feltéve, ha egyikük sem idióta. Itt egy rövid kis videó róla.
Persze ez nem volt nagy újdonság, csak nekem, hiszen egy ideje bemutatták már, ugyanakkor teljesen új volt a kicsi SUV, a CX-3. Meglepő módon a Mazda nem ment el abba az irányba, hogy totálisan egyforma egyenarccal ruházza fel a típuscsaládot, sőt, a CX-3 már formatervét tekintve is sokkal fiatalosabb, dinamikusabb, mint a nagyobb CX-5 vagy CX-7. A célcsoport világosan látszik, valahol a Nissan Juke és az Opel Mokka halmaz határán próbálhat lecsipegetni olyan vásárlókat, akiknek a Nissan már túl merész, az Opel viszont túl Opel.

Minden esélye megvan rá, mert aránylag kompakt méretei ellenére el lehet férni hátul (táncolni persze nem, de elüldögélni gond nélkül), az óracsoport a középre helyezett egy körműszerrel elég menő, a műszerfal valódi bőr kárpitot kapott és a piros cérnás varrás is sokat dob rajta. Neki még a fix, középre helyezett palatáblát is elnézzük, elvégre nem egy Mercedes. Ügyes és meglehetősen egyszerű cuccnak tűnik, a már jól bevált, kétliteres szívóbenzinmotor 120 illetve 150 lóerős változatával, vagy a vadonatúj, 1,5 literes turbódízellel kapható.
Összkerékhajtást, elképesztően merev karosszériát, ugyanakkor nagyon alacsony NVH-mutatót emlegettek vele kapcsolatban, és a Mazda nem szokott nagyon túlozni, bemondásaik még a hihető határon innen vannak. Ettől függetlenül az MX-5-öt és a CX-3-mat is alaposan megmázsáljuk majd, hiszen bevezetésükre a hazai piacra még idén sor kerül.
A Mazdánál nyugi van, jó a hangulat a standon, hiszen jól megy a szekér, amit az utóbbi két évben piacra hoztak, azt jól fogadta a szakma és a vásárlók. Ráadásul most bővítik a kínálatot és már látszik, hogy ezzel a két új típussal sem lesz különösebb gond. Kis, szinte családi vállalkozáshoz képest nem rossz teljesítmény. A Subaru példát vehetne róluk, valahogy így kell újradefiniálni egy márkát.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
