2015.03.06. 17:50

Nagyon vártam már, hogy ritkuljon egy kicsit a siserehad a Mazda-standnál, hiszen amióta bemutatták, azóta bele akarok ülni, azóta meg akarom simogatni fitos kis fenekét és azóta akarom zsebre vágni és hazalopni. Mert nem csak azt tartja be, amit ígértek róla hónapokkal korábban, hanem a leehető leghűségesebb módon ragaszkodik a jó sportautós hagyományokhoz. Könnyű, kezes, agilis és precíz. Ráadásul szép is. Az MX-5.

Tudják, a típus, melynek az emberhez való viszonyát semmi nem definiálja jobban, mint a Jinba Ittai, azaz ló és lovasa. Az egység, amely csak együtt hatékony és csak együtt működik. Feltéve, ha egyikük sem idióta. Itt egy rövid kis videó róla.

Persze ez nem volt nagy újdonság, csak nekem, hiszen egy ideje bemutatták már, ugyanakkor teljesen új volt a kicsi SUV, a CX-3. Meglepő módon a Mazda nem ment el abba az irányba, hogy totálisan egyforma egyenarccal ruházza fel a típuscsaládot, sőt, a CX-3 már formatervét tekintve is sokkal fiatalosabb, dinamikusabb, mint a nagyobb CX-5 vagy CX-7. A célcsoport világosan látszik, valahol a Nissan Juke és az Opel Mokka halmaz határán próbálhat lecsipegetni olyan vásárlókat, akiknek a Nissan már túl merész, az Opel viszont túl Opel.

Minden esélye megvan rá, mert aránylag kompakt méretei ellenére el lehet férni hátul (táncolni persze nem, de elüldögélni gond nélkül), az óracsoport a középre helyezett egy körműszerrel elég menő, a műszerfal valódi bőr kárpitot kapott és a piros cérnás varrás is sokat dob rajta. Neki még a fix, középre helyezett palatáblát is elnézzük, elvégre nem egy Mercedes. Ügyes és meglehetősen egyszerű cuccnak tűnik, a már jól bevált, kétliteres szívóbenzinmotor 120 illetve 150 lóerős változatával, vagy a vadonatúj, 1,5 literes turbódízellel kapható.

Összkerékhajtást, elképesztően merev karosszériát, ugyanakkor nagyon alacsony NVH-mutatót emlegettek vele kapcsolatban, és a Mazda nem szokott nagyon túlozni, bemondásaik még a hihető határon innen vannak. Ettől függetlenül az MX-5-öt és a CX-3-mat is alaposan megmázsáljuk majd, hiszen bevezetésükre a hazai piacra még idén sor kerül.

A Mazdánál nyugi van, jó a hangulat a standon, hiszen jól megy a szekér, amit az utóbbi két évben piacra hoztak, azt jól fogadta a szakma és a vásárlók. Ráadásul most bővítik a kínálatot és már látszik, hogy ezzel a két új típussal sem lesz különösebb gond. Kis, szinte családi vállalkozáshoz képest nem rossz teljesítmény. A Subaru példát vehetne róluk, valahogy így kell újradefiniálni egy márkát.

Az oldalról ajánljuk

Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
  • Hírek

Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor

Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.

április 17., 12:24
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
  • Gumidoktor

Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?

Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?

35 perce
cover video teszt
  • 404

cover video tesztez itt az alcím

lorem ipsum blablabla

április 17., 11:09
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
  • Hírek

A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot

A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.

április 17., 06:19
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
  • Hírek

Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen

A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.

április 17., 10:46
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
  • Hírek

Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát

A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.

április 17., 07:42
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályán
  • Tesztek

Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.

Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.

április 17., 06:03
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
  • Hírek

Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?

És még csak most jön az amerikai vámvihar.

április 17., 13:16
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
  • Hírek

Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését

Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.

április 17., 16:08
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
  • Hírek

Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből

Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.

április 16., 17:44
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
  • Hírek

Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés

A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.

április 17., 14:14
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
  • Hírek

Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése

Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.

április 17., 06:13
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
  • Hírek

Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak

Nem a benzines autók hangját imitálnák.

április 16., 06:10
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
  • Hírek

USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit

Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.

április 16., 06:05
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
  • Hírek

100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak

Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.

április 16., 07:55
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
  • Hírek

Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri

A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.

április 16., 10:33
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
  • Hírek

Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt

Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.

április 16., 16:46
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
  • Hírek

Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban

A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.

április 16., 14:57
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
  • Hírek

Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban

Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.

április 16., 13:17
300 lóerős belépő az M világba
  • Tesztek

300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive

A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.

április 16., 10:58
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
  • Hírek

Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától

Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.

április 16., 12:09
Subaru Outback 2026
  • Hírek

Subaru Outback 2026

április 17., 11:09
Subaru Trailseeker - 2026.
  • Hírek

Subaru Trailseeker - 2026.

április 17., 13:13
Volvo S90 facelift - 2026.
  • Hírek

Volvo S90 facelift - 2026.

április 17., 15:21
Get Lost Lotus Elise
  • Hírek

Get Lost Lotus Elise

április 16., 15:16
Bemutató: Mercedes-Benz CLA – 2025.
  • Tesztek

Bemutató: Mercedes-Benz CLA – 2025.

április 16., 10:41
Autók, amikben felnőttünk III.
  • Technika

Autók, amikben felnőttünk III.

április 16., 11:46