Nem lesz több háromajtós VW Polo?
Nem egyedi jelenség, hogy egy-egy típusból csak a célszerűbb ötajtós változat létezik, és úgy néz ki, a Volkswagen Polo is ilyen modell lesz a következő modellváltás után. Állítólag a VW-nél dühöngő költségcsökkentési kampány áll a háttérben, amellyel 2017-re 5,5 milliárd eurót terveznek megspórolni éves szinten.
A lényeg, hogy a különböző karosszériaváltozatokhoz különböző formájú préselt karosszériaelemekre van szükség. A három- és ötajtós Polo utascellájának oldalfala például teljesen más, a két változatban csak az orr-rész, a padló és a tető egy része közös. Így a háromajtós törlésével jelentősen csökkenthető a legyártandó alkatrészek száma, és ezzel drasztikusan csökken a gyártási költség is.
Bár a Volkswagen a világ egyik legnagyobb autógyártója – eladási számok tekintetében szinte holtversenyben van a Toyotával és a General Motorsszal – nemrég kiderült, hogy a konkurenciához képest igen alacsony nyereséghányaddal működik a cég. A helyzeten persze javít valamit, hogy egyre több a szabvány MQB platformra épülő modell a kínálatban, de a VW-nél most módszeresen megvizsgálják, hogy hol tudnának még fogni a gyártás költségein, és így javítani a forgalom és a nyereség arányán.
A következő Polo, amelyből, ha igaz a hír, már csak ötajtós, és talán India és Kína kedvéért szedán változat készül majd, várhatóan 2017-ben érkezik,