Ilyen az indiai sztreccslimó
Bár az indiai autóipar egész meggyőzően fejlődik – a Tata és a Mahindra is igyekszik kilépni a nemzetközi piacra – az ország úthálózata sok helyütt még mindig nem igazán járható személyautóval. És vannak autógyártók, amilyen a Force Motors is, amely kifejezetten az ilyen, kiépített utaktól távol eső területek igényei szerint fejleszt járműveket. A legújabb fejlesztésük pedig ez a hétajtós rémség – legalábbis úgy tűnik, hisz ez még csak kémfotó.
A Force Motors egyik népszerű termékcsaládja manapság a Trax terepjáró-sorozat. Az alvázas terepjáró különféle méretekben készül, létezik Mercedes G osztály-arányú rövid ötajtós, és többféle hosszított kivitel, a legnagyobb 11 személy szállítására alkalmas. A legújabb fejlesztésük, az indiai Autocar által fotózott hétajtós azonban legalább öt üléssornak adhat helyet, ami akár 14 személynek is elég lehet. Ezzel már közel jár a kisbuszok szállítási kapacitásához, de mégiscsak inkább személyszállító. A hosszú tengelytáv persze jócskán rontja a terepjáró képességét, de alighanem így is jobb, mint a jóval szélesebb furgonok és buszok.
A meglepően hosszú Trax változatot persze aligha használják majd luxuslimónak – inkább munkásbuszként, vagy az iskolabusz kiváltására lehet alkalmas olyan helyeken, amelyeket rossz időben az épített utak hiányában nem könnyű megközelíteni.