Megoldódott a Suzuki rejtélyes fékhibája
Eléggé meglepett mindenkit, hogy a Suzuki legújabb modellje, a Celerio januárban randán megbukott az Autocar és a What Car féktesztjén. Az autó fékpedálja vészfékezésnél egyszerűen beesett, így a kiskocsi fék nélkül maradt. Ez a Milbrook tesztpályán nem jelentett valós veszélyt, hisz volt hely motor- és kézifékkel lassítani, de forgalomban katasztrófához vezetett volna. A gyáriak azonban gyorsan és jól reagáltak: visszahívták az összes eladott példányt, kivizsgálták a hibát és ki is javították néhány hét alatt.
Mint kiderült, egy biztonsági funkció vezetett a veszélyes hibához. Egyes országokban annak érdekében, hogy csökkentsék a fékpedál által okozott lábsérüléseket, megkövetelik a biztonsági fékpedál meglétét. Ennek a lényege, hogy bizonyos, csak baleseteknél előforduló mértékű erők hatására a pedál kiakad, és szabadon elfordul a tengelyén. Ezt a funkciót csak a Nagy-Britanniában, Írországban, Ausztráliában és Új-Zélandon forgalmazott jobbkormányos modellekbe építették be. A pedált azonban rosszul alakították ki, így az a fül, amely elvileg csak lábbal nyomva elérhetetlen erők hatására kellett volna, hogy elhajoljon, már vészfékezésnél deformálódott, ezért szűnt meg a pedálerő erős fékezésnél.
Az Autocar tesztelője szerint a Suzuki kivételesen gyorsan reagált: mérnök-csapatot küldött az angliai központba, ahol kiderítették, hogy mi a hiba, így már el is kezdték a továbbfejlesztett, már hibamentesen működő pedál gyártását. Így valószínűleg mire a Celerio szélesebb körben terjedni kezd, már nyoma sem lesz a fékhibának.
Magyarországon egyébként az év közepére várható az új modell, amely ugyan nem szépségdíjas, de mi már teszteltük, és kiderült, hogy sokkal jobb, mint amilyennek a formája alapján gondolnánk.