Eddig 16 éves kortól engedték a szabályok a fiatalokat a kormányhoz, de a egy új EU-s irányelv szerint mostantól már 14 évesek is vezethetik a Twizy kisebb, 45-ös jelzésű változatát bizonyos országokban. A Twizy 45 ugyanis könnyű motorizált kvadrociklinek számít, és az új szabály ezeknek a vezethetőségét szabályozza.
A mifelénk rendszám- és B kategóriás jogosítvány-köteles mopedautók leglassabb, 45 km/h-val haladni képes változatát számos európai országban alkalmazzák a robogók alternatívájaként. A Twizy leggyengébb változata ebben a kategóriában próbál helyet taposni magának – ha már rendes személyautók kiváltására alig veszik a típust – és bár árban is felülmúlja a tipikus mopedautót, a gyáriak szerint biztonsági szempontból is sokkal jobb azoknál, hisz légzsákkal, két biztonsági övvel, tárcsafékekkel és biztonsági utascellával érkezik. Sőt, a legújabb változatoknak már rendes ajtói vannak, tisztességes oldalablakokkal.
A Twizy bemutatásakor a Renault abban reménykedett, hogy városi használatra, harmadik-negyedik autónak sokan vesznek majd az 1+1 üléses apróságból, de az eladások a újdonság varázsának elmúltával gyorsan visszaestek: 2012-ben még bő 9000 fogyott Európában, de egy évre rá már csak ennek a harmada, tavaly pedig alig több, mint 2000 talált gazdára. Nem csoda, hogy a Renault most a 14-16 éves korosztályt is megpróbálja bevonni a lehetséges vásárlók körébe.