Tavaly megdöbbenéssel néztük a fordított vizibicikli-formát, amit a Toyota fejlesztői összehoztak, és úgy tűnik, az idei évre rájöttek, hogy ezen érdemes is változtatni – ha másért nem, hát mert ha mégis nyer az autó Le Mans-ban elég furán mutatna a plakátokon. A tavalyi autó továbbfejlesztése sokkal szebb persze nem lett, de így már semmivel sem rosszabb esztétikai szempontból, mint az Audi vagy a Porsche versenyautója.
Az viszont csak a pályán derül ki, hogy az átdolgozott TS040 elég gyors és megbízható lesz-e egy esetleges győzelemhez. Tavaly egy harmadik helyre futotta, de az idén nyilván előrébb szeretne végezni a gyári Toyota csapat. A hajtáslánc a tavalyi szerkezet továbbfejlesztése, továbbra is egy 3,7 literes V8-as turbós benzinmotor és két villanymotor dolgozik össze benne, a maximális összteljesítmény 1000 lóerő körül van. A japánok ismét két autót indítanak Le Mans-ban, egyet Anthony Davidson, a Sébastien Buemi és Kazuki Nakajima vezet majd, egyet pedig Alex Wurz, Stéphane Sarrazin és Mike Conway.
A japánoknak az idén mindenesetre még erősebb konkurenciával kell szembenézniük, mint tavaly, hisz a hagyományosan nagyon erős Audi mellett valószínűleg a Porsche versenyautója is sokat fejlődött tavaly óta, és mintha a Nissan is komolyabban venné a versenyt, bár náluk még mindig a különcködésé a főszerep.