Az új tervről maga Dieter Zetsche, a Daimler AG. nagyfőnöke beszélt, mint a Mercedes következő logikus lépéséről, amely a cég növekedését szolgálja. A típussal számos olyan piacon szerezhetne erős pozíciókat a Mercedes, ahol korábban csak korlátozott mértékben lehetett jelen.
„A Mercedes pick-up segítheti globális növekedési terveinket. Egy olyan modellel szeretnénk belépni erre a piacra, amely minden részletében tükrözi a márka jellemzőit, a kivételes biztonsági és kényelmi szintet, amelyet többi típusunkra is jellemző” - mondta Zetsche. A terv az, hogy a Mercedes pick-uppal Latin-Amerikában, Dél-Afrikában, Ausztráliában, Európában és persze a Távol-Keleten igyekszik új vásárlókat szerezni. Olyanokat, akik ragaszkodnak a platós modellek célszerű felépítéséhez, de ugyanakkor hajlandók fizetni a jobban csengő névért és a kategóriára jellemzőnél igényesebben kivitelezett belső térért.
A három német luxusautó-gyártó közül talán a Mercedes kínálatában hatna a legkevésbé idegenül egy ilyen platós jármű, hisz a márka a haszonjármű- és autóbusz-piacnak is fontos szereplője. Ahogy a Vito és a V osztály, úgy az egytonnás pick-up sem lógna kí úgy a választékból, ahogy az Audi vagy a BMW esetében.