A 919-est tavaly mutatta be a Porsche, így az idei Le Mans-i 24 órásra inkább csak tovább tökéletesítették az autó különleges műszaki megoldásait, és készítettek rá két új festést.
A különleges hajtáslánc marad: továbbra is egy több mint 500 lóerős kétliteres V4-es benzinmotort alkalmaznak, amely a hátsó kerekeket hajtja, ugyanakkor az első tengelyre bő 400 lóerőt szabadíthat rá az ott elhelyezett villanymotor, így gyorsításoknál itt is meglehet közel ezer lóerő. A villanymotort vízhűtéses Li-ion akkumulátor táplálja, azt pedig két különálló energia-visszanyerő rendszer – az egyik a fékenergia egy részét hasznosítja újra, a másik pedig a kipufogógáz energiájának egy részét tölti vissza az akkumulátocsomagba. Az idei fejlesztések nagyrészt ennek a rendszernek a tökéletesítésére irányultak – állítólag javítottak mind a működési hatásfokon, mind az elérhető maximális teljesítményen.
A Porsche az idén három autót indít, méghozzá három különböző színben. A vörös-fehér példány színösszeállításában az 1970-es 917 KH-ra emlékeztet, és a 17-es rajtszámot viseli majd – ezt Timo Bernhard, Brendon Hartley és Mark Webber vezeti majd. A fekete alapon fehér mintás, 18-as rajtszámú gép a gyáriak szerint Marc Liebnek a Porsche 918-assal nemrég felállított nürburgringi rekordja előtt tiszteleg, ebben maga a rekorder, valamint Romain Dumas és Neel Jani váltja majd egymást. A 19-es rajtszámú fehér alapon fekete mintás autóval pedig – legalábbis a gyár szerint – a Porsche gyári csapat visszatérését ünneplik a sportkocsi-versenyzés csúcsára, és ezt Earl Bamber, Nico Hülkenberg és Nick tandy kormányozza majd a cél felé.
A három színes autónak persze nem lesz könnyű dolga, hisz a legyőzhetetlennek tűnő Audi és a Toyota versenygépei mellett a Nissan fronthajtású autóját is le kell győzniük, ha az idén az élen szeretnének végezni.