A Ferrari az utóbbi időben több új, turbós modellt is bemutatott, így a California T-t, illetve a 488 GTB-t. Ez azonban nem jelenti azt, hogy teljesen a feltöltős motorok irányába fordultak volna: a V12-esek egyelőre biztosan megmaradnak szívónak.
Azt viszont az olaszok sem tagadják, hogy bizonyos modellekben villanymotort társítanának a tizenkét hengeres benzinesek mellé – épp úgy, ahogyan tették azt a LaFerrari esetében is. Persze nem arról van szó, hogy önmagukat fogják újra és újra túllicitálni. A hangsúly ugyanis nem az egyre több lóerőn és newtonméteren lesz, hanem a teljesítmény és nyomaték egyenletesebb leadásán, a károsanyag-kibocsátás csökkentésén.
Na, nem mintha egy V12-es önmagában gyenge, vagy nyomatékszegény lenne, de a hibridhajtás alkalmazásával alacsony fordulaton is élénkebbek lehetnek az olaszok sportautói, miközben fogyasztásuk valamelyest csökkenhet. Igaz, a Ferrari-tulajdonosoknak aligha okoz álmatlan éjszakákat, hogy miből és mennyit tankoljanak.
A közeljövőben tehát maradnak a szívó V12-esek, azt azonban nem tudni, hogy közép-, illetve hosszú távon is ebben gondolkodnak-e a Ferrarinál.