Kitiltották a gyors versenyautókat a Zöld Pokolból
Vasárnap egy versenygép agyonütött egy nézőt, és két másikat megsebesített a Nürburgring Nordschleifén. Ennek kapcsán az SP7, SP8, SP9, SP10 és SP-X kategóriákba tartozó autókat, azaz a gyors versenygépeket ideiglenesen kitiltották a bő húsz kilométeres pályáról.
Épp ideje volt, hisz a pálya ezen részének biztonsága nem változott sokat 1976 óta, amikor Niki Lauda súlyos balesete után kialakították a kisebb és biztonságosabb GP pályát. A Nordschleife is kapott korszerűbb szalagkorlátokat és kerítéseket, de ezek szerint ennyi nem elég, hisz a pályát határoló elemek sok esetben alkalmatlanok rá, hogy egy igazán gyors versenygépet a pályán belül tartsanak. A tiltás persze veszélybe sodorja az idei 24 órás versenyt, hisz a GT3-as és GT4-es autókra is vonatkozik a tiltás, de ez még mindig kisebb rossz, mint ha a versenyen esne meg hasonló, emberéletet követelő baleset.
Nagy kérdés, hogy a Nürburgring, amely lényegében egy erdős terület körül, a hegyekben vezető bő húsz kilométeres kör, egyáltalán biztonságossá tehető-e annyira, hogy folytatódhasson rajta az autóversenyzés. Tesztpályának persze továbbra is nagyszerű lehet az autógyártók számára, de lehet, hogy érdemes lenne kimondani, ami harminckilenc éve többé-kevésbé nyilvánvaló: a Nordschleife versenypályaként túl veszélyes.