Bemutatták az új Ford Galaxyt
A Ford nagy arculat-egységesítésének egyik utolsó alanya a Galaxy egyterű: ez is megkapta az Aston Martin fazonú hűtőrácsot, de ha már költöttek az átalakításra, hát a kilenc éve változatlan modell többi burkolóelemét sem hagyták érintetlenül. Ám mindezt sikerült úgy kivitelezni, hogy az autó karaktere nem igazán változott.
Első látásra fel sem tűnik, hogy az orr-részen kívül más is változott, pedig ha alaposabban megnézzük, felfedezhetjük, hogy az autó oldalán is mások a díszítőélek, és a felületek is lágyabb ívűnek tűnnek. Ugyanakkor az autó arányai, az oldalablakok és a tető formája és a farrész kialakítása arra utal, hogy az karosszéria tartóelemein nem változtattak érdemben, vagy ha mégis, követték a leköszönő modell jellegzetes arányait.
Természetesen a forma átdolgozása nem az egyetlen változás: a gyáriak szerint hátul sikerült egy centivel nagyobb fejteret kialakítani és kényelmesebbre hangolni a hátsó futóművet az oldalstabilitás csökkentése nélkül. A motorpaletta is korszerű négyhengeresekből áll, kétféle turbós benzinesből – a kisebb 1,5 literes és 160 lóerős, a nagyobb pedig 2 literes és 240 lóerős – és négyféle dízelből. Ez utóbbiak mindegyike kétliteres, vagy egy változó geometriájú turbófeltöltővel, 120, 150 vagy 180 lóerővel, vagy kétturbós feltöltőrendszerrel, amellyel a teljesítménymaximum 210 lóerő.
A lényeg persze változatlan: a Galaxy továbbra is a Ford nagy, hétüléses családi egyterűje marad, bár kérdéses, hogy a masszív frissítésnek látszó modellváltás elég lesz-e további öt-hat évre a frissebb tervezésű konkurensekkel szemben.