Hazai környezetben, a Szöuli Autószalon közönsége előtt fedte fel legújabb crossover-koncepcióját a Hyundai. Íme az Enduro, egy városi kalandor enyhe identitászavarral.
Ha ismerős a forma, nem véletlen. A képen látható Enduro kiállása erősen emlékeztet a tavalyi Genfi Autószalonon bemutatott üzemanyagcellás tanulmány, az Intrado terpeszére. A formatervezői irány egyértelműen közös: lapos forma, csapott hát; sok szélvédő, vékony oszlopok, bátor élek. Valami olyan, amivel ki lehet tapogatni a következő évek stílusirányát, és amivel talán megfogják a fiatal ügyfélkör figyelmét. Még mielőtt olvassa, mindehhez milyen technikai paraméterek tartoznak, tudja meg, a sajtóanyag vonatkozó bullshitje szerint a név nem csak véletlen egyezés, és a Hyundai Endurót tényleg a terepmotorozás ihlette. Formailag is, de leginkább lelkületében – szabadság és kalandvágy, jelen esetben városi környezetben, efféle a filozófiai kapcsolat van köztük.
A teljes nevén NHD-12 Enduro 4,271 méter hosszú, 1,852 méter széles és 1,443 méter magas. Hogy érezze az arányait, tegyen mellé fejben egy Nissan Juke-ot, ami tizenöt centivel rövidebb, és tizenhárommal magasabb nála. Bár egy tanulmánynál ez sosem mérvadó, a koreaiak egy kétliteres, turbós négyhengerest tettek bele hétsebességes duplakuplungos váltóval.
A Hyundai nem beszélt semmiféle sorozatgyártási tervekről az Enduróval kapcsolatban Szöulban, ami csak ráerősít a sejtésekre, miszerint egy újabb dizájntanulmányról van szó csupán.