A BMW az autóversenyzést állítja a középpontba a New York-i Autószalonon. Idén ünneplik ugyanis az Egyesült Államokban aratott első győzelmük, nevezetesen az 1975-ös sebringi tizenkét órás futam negyvenedik évfordulóját.
Éppen ezért kiállították az akkori első helyezett 3.0 CSL-t, amely cápaorrával, hatalmas szélesítéseivel, oldalt kivezetett kipufogóival egészen csodás látvány. Ha pedig már jubileumról beszélünk, nem hiányozhat a standról a jelenlegi versenygép sem: a Z4 GTLM. Utóbbit egy 4,4 literes, 480 lovas V8-as hajtja, amely az 1250 kilogrammos kasznit igen könnyedén mozgatja. Igaz, ennek ellenére az idei sebringi versenyen nem szerepelt túl fényesen a BMW – mindössze tizenharmadikként zárt legjobb egységük.
A bajorok New York-i standjuknál emellett egy másik jubileumról is megemlékeznek, méghozzá az Alpina tuningműhely fennállásának ötvenedik évfordulójáról. Ennek jegyében egy B6 Gran Coupét állítottak ki, amely a maga hatszáz lovas V8-asával, 800 newtonméteres nyomatékával a valaha volt legdurvább Alpinák egyike. A kontrasztot itt egy 1970-es évjáratú 2002ti adja, amely a számháborúban a maga kétliteres benzinmotorjával és 220 lóerejével ugyan jócskán elmarad a mai B6-tól, de minden bizonnyal legalább akkora móka.
A jubileumi B5 és B6 forgalmazását idén nyáron kezdik meg az Egyesült Államokban is, erősen limitált példányszámban. A modellek ottani ára egyelőre nem ismert, Nagy-Britanniában azonban 35 millió forintnyi fontot kérnek el érte.