Mégis jön a hathengeres Ferrari?
A Californiánál is elérhetőbb Ferrariról szóló hír nem először bukkan fel, és valószínűleg nem is utoljára, de ha igaznak bizonyul, a akkor is legalább négy év, mire bemutathatják a közönségnek.

Attól nem kell tartani, hogy a Ferrari Porsche Boxster-szerű olcsó modellt készül előállítani, de arról hallani, hogy az olaszok megpróbálnak több vásárlót szerezni egy újabb típussal, és versenyre kelni Porsche 911 Turbóval, amely úgy 30%-kal olcsóbb az aktuális California T-nél. Ferrarit ugyanis már nem kapni 200 ezer dollár alatt, miközben a 911-es legdrágább változata, a Turbo S is 180 ezer dollár, az egykori középmotoros alap-Ferrari ára pedig már 240 ezer dollár fölé emelkedett. Ezzel együtt a teljesítmény is elszállt: már a California T is 560 lóerős, pedig ekkora teljesítmény a vásárlók egy része számára inkább veszélyes, mint hasznos.
A konkrét pletyka úgy szól, hogy a Ferrarinál egy V6-os modellen dolgoznak, amely 2019-re készülhet meg. A Motor Trend című magazinban megjelent infó állítólag a Fiat-Chrysler Auto legmélyebb bugyraiból származik, és a szerző szerint komolyan vehető. Ha ezt kiegészítjük azzal, hogy a cégcsoport legerősebb V6-osa, amelyet egyébként a Ferrari fejlesztett, 3 literbő két turbófeltöltővel 410 lóerős, abból érdekes következtetések vonhatók le. A tavaly leváltott, szívómotoros Californiánál alig gyengébb modellre számíthatunk, hathengeres motorral, bár azt egyelőre megjósolni sem lehet, hogy egy újabb orrmotoros modellre számíthatunk, vagy az utolsó hathengeres modellhez, a Dinóhoz hasonló kicsi és egyszerű középmotorosra.
A Ferrari lehetséges kínálatbővítésére persze sokaknak kell még rábólintaniuk, és az ilyesmi nem is egyszerű kérdés, hisz a Ferrari értéke nem a sportkocsi-gyártás, hanem a név és a hozzá kapcsolódó legenda. Nem túlzás azt állítani, hogy a Ferrari a Fiat-Chrysler birodalom legértékesebb darabja – nem csoda, hogy nemrég kiszervezték egy külön cégbe – már maga a márkanév is a legerősebbek közé tartozik. Így a tulajdonosok nem kockáztatnak, itt nem lehet olyan döntést hozni, amely akár csak kismértékben is a márkanév értékének rovására mehet.
Ugyanakkor a Ferrari egyike volt a V6-os motorok egyik korai alkalmazóinak: a versenypályán az 50-es évek második felétől használták ezt a motortípust, utcai modellekbe pedig a 60-as évek végétől a 70-es évek közepéig szereltek hathengeres motorokat. És bár ezek Dino néven készültek a jellegzetes ágaskodó lovacskás jelvény és Ferrari márkajelzés nélkül, mégis szerves részei a maranellói legendának – épp ezért nem valószínű, hogy egy hathengeres modell bármilyen formában is ártana a cég megítélésének.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Trump háborút indított, alapjaiban változtathatja meg a globális autópiacot
Trump elindította a kereskedelmi háborút. A lépés egyelőre nem igazán kedvez az amerikai gyártóknak. Sőt!
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Hírek
Szomorúság: ez itt a világ utolsó manuál váltós Golf GTI-je
Már eladták, és a jelenlegi állás szerint soha nem lesz több.
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
- Hírek
Így készül a büntetővámokra az egyik legnagyobb beszállító
A Magnának rengeteg gyára van az Egyesült Államokon kívül, amiből lehet még gond.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Hírek
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.
- Hírek
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.
- Hírek
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.
- Hírek
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
