Bár a kompresszoros V6-os motor nem túl régi motor, úgy hallani, hogy a Jaguar mégis viszonylag hamar leváltja, méghozzá egy soros hathengeres motorra, turbófeltöltéssel. Ugyan a Jaguar hagyomány egyik központi eleme a soros hathengeres, amelyet csak azután hagytak el, hogy a céget megvette a Ford, de a váltásra valószínűleg más oka is van a briteknek.
A Jaguar-Land Rover, bár már évek óta független, csak most kezdi lecserélni a Ford időszakból maradt főegységeket. Első lépésként a négyhengeres motorokat kezdték el lecserélni a saját fejlesztésű, kétliteres Ingenium motorcsaládra, de úgy hallani, hamarosan elkészül a hathengeres, 3 literes Ingenium változat is, amely a kompresszoros V6-osokat válthatja a cég erősebb modelljeiben. Bár a soros hathengeres ma már ritkaság – személyautó-méretben lassan már csak a BMW ragaszkodik hozzá – van egy hatalmas előnye a V6-ossal szemben: könnyebb egy modul-rendszerű motorcsaládba beilleszteni. Az Ingenium pedig épp ilyen, építőszekrény-elvű motorsorozat lehet.
A másik ok a váltásra, hogy a szigorodó szén-dioxid-kibocsátási normák miatt lassan a J-LR-nek is át kell térnie kompresszorról a hatékonyabb turbófeltöltésre. Egy soros motor mellett pedig több hely marad a komplikált feltöltőrendszer elhelyezésére és a megfelelő hűtés kialakítására. Emellett csak járulékos haszon – elsősorban a PR részleg számára – hogy a Jaguar évtizedekig csak soros hathengeres motorokkal készített autókat, így az új motor a márka hagyományaihoz is passzol.
Nem kizárt, hogy a Jaguarnál nem csak a V6-ost, de a V8-as kompresszoros csúcsmotort is ki lehetne váltani a soros hatossal a megfelelő, többlépcsős feltöltéssel, hisz egy ilyen háromliteres motorból manapság már nem lehet gond akár 500 lóerő feletti teljesítményt kihozni.
A hírek szerint a hathengeres Ingenium motor 2016-tól kezd beszivárogni a kínálatba, és két-három év alatt teljesen kiszorítja az AJ126 jelzésű kompresszoros V6-ost.