Érdekes gesztus, hogy Fehéroroszország katonai vezetői a legdrágább és legmodernebb kínai autót választották új parádés járműnek. Nem mintha nem telne bármire – Mercedesre, BMW-re, Rolls-Royce-ra, hisz a Hongqi nem olcsóbb ezeknél, de nyilván olyan megoldást kerestek, amellyel nem egy NATO ország autóiparát reklámozzák.
A Hongqi luxusmodellje nem új – a prototípusokkal már a 2008-as Pekingi Olimpia idején parádézott a kínai vezetés – de soha nem gondoltuk volna, hogy Kínán kívül is találkozhatunk vele. Sokáig nem is készült, csak magasrangú pártfunkcionáriusok számára, és ma is csak a legegyszerűbb változatát vehetik meg civilek. A belorusz megrendelést persze befogadta a FAW, még akkor is, ha csak a hadügyminiszter és a vezérkari főnök, nem pedig az elnök használja majd az óriási integetős kabriókat, hisz az efféle felhasználás, és a vele járó figyelem hatalmas presztízsnyereség a kínai autógyártó számára.
A Hongqi L5 egyébként kifejezetten jól sikerült luxusmodell, legalábbis azok alapján, amit eddig sikerült megtudnunk róla. A formaterve Kína első saját gyártású elnöki limójának, a Hongqi CA770-esnek a stílusát idézi, de korszerű formában – a végeredmény kellemesen visszafogott retró-forma. A műszaki tartalomról soha nem árultak el túl sokat, de annyi biztos, hogy egy hatliteres 408 lóerős V12-es motor hajtja – a korábbi képek alapján a blokk a BMW V12-esének másolata lehet, ha ugyan nem eredeti BMW – a hossza 5,555 méter, a szélessége 2,018 méter, a magassága 1,590 méter, a tengelytávja pedig 3,435 méter.
Oroszországból már hallottunk olyan híreket, amelyek szerint Putyin elnök orosz tervezésű és gyártású elnöki limót szeretne a Mercedesek helyett, de az orosz ipar egyelőre nem állt elő ilyen autóval. Így, amíg a Zil-utód el nem készül, a baráti államok számára a Hongqi L5 a legjobb kompromisszum, hisz Oroszország és Kína között most még mindig jobb a kapcsolat, mint Oroszország és Európa vagy Észak-Amerika között.