Három 4-es metró árát költik a Seatra
Bár az elmúlt évtizedben nem hallotunk mást a Seat felől, csak hogy mennyire rosszul megy a szekér – szemben a Škodával, amely üstökösként emelkedett ugyanebben az időszakban – a Volkswagen, ki tudja, hanyadszor, ismét úgy döntött, hogy hatalmas összeggel támogatja meg spanyol részlegét. Olyan naggyal, amit Spanyolország legnagyobb ipari befektetéseként emlegetnek.
Az összeg 4,2 milliárd euró (ez 1 260 000 000 000 forint, azaz háromszor lehetne megépíteni belőle a négyes metrót), és bár ezt 2019-ig fokozatosan költik el, ez akkora összeg, amiből akár egy közepes méretű autógyártót is felvásárolhatott volna a Volkswagen csoport szőröstűl-bőröstűl. A részleteket egyelőre nem közölték, de annyi azért egyértelmű, hogy modellfejlesztésre is jut a pénzből, és a spanyol üzemek korszerűsítésére is. Így persze szigorúan véve az összegnek csak egy részét ölik a Seat feltámasztásába, hisz a korszerűsített gyárakban később lényegében bármilyen típust gyárthatnak, amely a Seat által is használt közös műszaki alapokra épül.
A Seat márka legalább egy évtizede stagnál, részint az erősödő vetélytársaknak, részben az elhibázott modellfejlesztési stratégiának köszönhetően. Elemzők szerint elsősorban a koreai gyártmányok előretörése ártott a márka piaci pozícióinak, de házon belül a Škoda is túl közel van árban és a kínálat jellegében – különösen amióta néhány modell a jelvénytől eltekintve teljesen azonos. Nagy kérdés, hogy a friss pénzből képesek lesznek-e vonzóbb, karakteresebb kínálatot kiállítani az évtized végére, hisz leginkább ez hiányzik hozzá, hogy a Seat növekedése meginduljon.