Új motorok egy rakás BMW-nek
Az 1-es, a 2-es, a 3-as és a 4-es sorozat, valamint az X5-ös motorjait frissíti a BMW a nyár folyamán. A kisebb modellekben felbukkan az új háromhengeres, de a nagyobb benzines- és dízelmotorokat is frissítik.
Ha óvatosan is, de a BMW lassan átállítja legolcsóbb modelljeit a moduláris motorcsalád legkisebb, háromhengeres, 1,5 literes benzinmotorra. Most két modellben is felbukkan, az 1-es sorozatban a 118i-be kerül a 136 lóerős turbós változat – ezzel az egyes BMW meglepően fürge, 8,5 másodperc alatt gyorsul százra, és állítólag akár öt literrel is elmegy száz kilométert. A fromnthajtású 2-es Gran Tourerben a 216i változat az újdonság, ebbe a háromhengeres 102 lóerős szívó-változatát építik, és itt felbukkan a dízel-háromhengeres is, a 214d változatban, 95 lóerős csúcsteljesítménnyel.
Szerencsére nem a Wartburg-hangú BMW-k az idei nyár egyetlen újdonságai. Két friss, kétliteres négyhengeres dízelmotort is bevezetnek. A gyengébb változat 150 lóerős – ez kerül az új 218d, a 318d Gran Turismo és a 418 Gran Coupé kivitelekbe, az erősebb pedig 190 lovas, ezt kapja meg a 220d Gran Tourer, a 320d Gran Turismo és a 420d Convertible. Igazítottak a legerősebb négyhengeres dízelmotoron is, ez elsőként a 2-es kupékba és kabriókba kerül, 218 helyett 224 lóerővel.
Tulajdonképp a BMW motorkínálat általános egységesítésének és korszerűsítésének egy újabb hullámáról van szó, amelynek során az összes modell az új, Euro6-os motorokat kapja meg, és szép lassan teljesen átállnak a moduláris motorcsalád használatára. Az persze még kérdés, hogy a háromhengeres alapmotorokkal mennyire lehet majd BMW-ket eladni, de úgy tűnik, a gyáriak hisznek benne, hogy a vásárlókat nem zavarja majd a jellegzetes motorhang, ha vesék mögül érkezik.