BMW-ből is lehet Bugatti-rivális
A BMW-specialista G-Power már korábban is csodákat művelt a régi V10-es sportmotorral, de ez eddig a legkomolyabb eredményük. Az egyedi M6-ost, a Hurricane CS-t egy arab ügyfelük rendelte az Emirátusokból, valószínűleg az alap-autó árának sokszorosáért.
Az ötliteres V10-esről eddig is tudtuk, hogy vannak benne tartalékok bőségesen, a G-Power eddig is készített belőle 700 lóerő feletti teljesítményű turbós változatokat, de az 1001 lóerős kivitel az eddigi legkomolyabb átalakításuk. A motor pörgős karakteréből azonban látszólag megtartottak valamit – legalábbis erre utal, hogy a 900 Nm-es csúcsnyomaték viszonylag magas, 6000-es fordulatszámon ébred, a csúcsteljesítmény leadásakor pedig 8000-et forog a tízhengeres.
Talán a nagydarab karosszéria, talán a kétkerék-hajtás teszi, de a gyorsulás 100 km/h-ra 4,3 másodperc, ami ezen a teljesítményszinten nem a legjobb, de 200 km/h-ra 9, 300-ra pedig 21,5 másodperc alatt növelhető a sebesség álló helyzetből. A végsebesség a G-Power szerint több mint 370 km/h, bár a pontos értéket nem tudni. Az autóba egyébként ültetett futómű, 21 hüvelykes felnigarnitúra és karbon-kerámia tárcsás fékrendszer kerül – ezekre nyilván szükség van, hogy a végsebesség környékén is stabil maradjon a BMW kupéja.
Valószínű, hogy van az a pénz, amiért a német tuningcég további példányokat is hajlandó lenne készíteni az 1001 lovas M6-osból – a kérdés inkább az, hogy akad-e még egy potenciális vásárló, aki hajlandó kifizetni ezt az ismeretlen, de nyilván igen magas összeget.