Már beszélnek az új 3-as BMW-ről
A 3-as és 4-es sorozat fejlesztését valószínűleg épp csak elkezdték a BMW-nél, de már most hallani róla ezt-azt. A G20 kódjelű modellel állítólag megpróbálnak majd kiugrani a mezőnyből, minőségben és teljesítményben egyaránt.
A BMW kínálatában kétségtelenül a 3-as és 4-es modellek a legsikeresebbek, de a konkurencia egyre erősebb. Az Audi A4-es és a Mercedes C osztály mellett bizonyos piacokon kemény ellenfél lehet a Cadillac ATS és a Jaguar XE, ahogy a Lexus és az Infiniti belépőmodelljei is. A legújabb pletykák szerint a BMW most a minőség és a minőségérzet javítását tűzte ki elsődleges célnak: jobb minőségű anyagokat és gazdagabb felszereltséget szeretnének kínálni a következő generációs modellekhez, mint jelenleg.
Természetesen a BMW számára is komoly probléma a szén-dioxid-kibocsátási határértékek tartása. Talán ezért is készül kétféle hibrid változat, az egyik 1,5 literes háromhengeres benzinmotorral és 80 lóerős villanymotorral, a másik 2 literes turbós benzinessel és 120 lóerős villanymotorral érkezik az eddig kiszivárgott információk szerint. Az előbbi 50, az utóbbi 80 kilométert tehet majd meg csak elektromos üzemben, ha minden igaz. Az M3 és M4 sportváltozatok állítólag ugyanúgy 3 literes hathengeres motort kapnak, mint eddig, de elektromos feltöltéssel és vízbefecskendezéssel vagy 500 lóerőig nőhet a teljesítményük. Ezen felül várható egy M335i/M435i változat is, amely 420 lóerős motort és összkerék-hajtást kínál majd azoknak, akik a sportmodelleket túl kényelmetlennek találnák.
Valószínű, hogy a G20-as modell 2018-ban mutatkozik be, és bár azt nem könnyű megjósolni, hogy addigra a konkurencia hol áll majd, abban nem érdemes kételkedni, hogy a BMW-nél mindent megtesznek azért, hogy a típus megtartsa erős pozícióit a piacon, vagy még javíthasson is rajtuk.