Égés: a gyalogosfelismerő nem is volt gyalogosfelismerő
Úgy tűnik, a német szaklapnál nagyon akartak egy ütős sztorit – olyannyira, hogy sikerült egy arra alkalmatlan típust bevonni a tesztelésbe. A VW Up!-ban ugyan van egy rendszer, amely fékez, ha érzékeli, hogy előtte másik autó áll, de nem igazán alkalmas gyalogosok felismerésére.
A City vészfék funkció 30 km/h alatti sebességnél működik, és egyetlen lézeres érzékelőt tartalmaz – erről pedig a gyártó sem állította soha, hogy alkalmas gázolások megakadályozására. Persze a gyalogos-imitáció előtt lassított, hisz az is akadály, viszont az AMS tesztelői úgy állították be, mintha az Up!-ban is lenne gyalogosfelismerő, ami ezúttal kudarcot vallott. Ezek után pedig legalábbis kérdéses, hogy nem követtek-e el más, hasonló hibákat.
Ezzel együtt a gyalogosfelismerés egyre elterjedtebb funkció az új személyautókban, így egy korrekt tesztnek tényleg lenne értelme, de úgy tűnik, a németek ezúttal nem végeztek igazán precíz munkát. Úgy tűnik, ezt időközben ők is felismerték, mert a kérdéses videót már le is vették a videómegosztókról.