Új csúcsmodell érkezik a DS-től?

2015.05.27. 11:23

Azzal, hogy a DS önálló márkává vált, és nem a Citroën része, még nem változott a modellválaszték: maradt a 3-as, a 4-es és az 5-ös, csak a jelvény változott, és a DS után írtak egy szóközt. Ám a francia Auto-Moto szerint már dolgoznak egy új típuson, amely nagyjából öt méter hosszú lesz, és nagyjából az Audi A6, az 5-ös BMW és a Mercedes E osztály közvetlen ellenfelének szánják.

A típus állítólag ugyanarra a rugalmasan alakítható padlólemezre, az EMP2-re épül, amelyet a Peugeot 308-as alapjául is szolgál. Tulajdonképp a 2012-ig gyártott C6 utódjáról volna szó, ám valamivel hagyománytisztelőbb szedán-formával, amelyet Kínában, ahol az ötajtós forma nem igazán népszerű, egyszerűbb lehet eladni. Az autó stílusa állítólag a Divine DS tanulmányéra emlékeztet majd, azaz várható néhány szokatlan részlet – például romusz-forma síkokból összerakott üvegfelületek – de érdekes megoldásokra szükség is lesz, ha azt akarják, hogy a DS előbb-utóbb jelentsen valamit a vásárlók fejében.

Állítólag nem szeretnék ugyanazt a hibát elkövetni, mint a DS 5-nél, ahol az igényes belső és az érdekes formaterv kényelmetlenül kemény, kisautókba illő futóművel párosul, ezért a DS 8-ba jó eséllyel több lengőkaros felfüggesztés kerül, és talán a Citroën C5 hidropneumatikus rugózását is leporolják a csúcsmodell kedvéért. A PSA-nak persze nincs igazán nagy motorja, így valószínű, hogy a DS8 erősebb változataiba is valamiféle hibrid hajtás kerül.

Míg a DS 5LS szedánt és a DS6 szabadidő-autót kizárólag Kínában forgalmazza a francia gyártó, úgy hallani, a DS 8-cal Európában, sőt, 2020-tól akár az Egyesült Államokban is megpróbálkozna a márka. Azt egyelőre nehéz megjósolni, hogy a Citroënes múlttal a háta mögött, ugyanakkor Európán kívül szinte ismeretlenül milyen esélyei vannak a DS márkának arra, hogy megszorongassa a német prémium-gyártókat. Arra egyelőre nagyobb az esély, hogy a Lexushoz, a Jaguarhoz és az Infinitihez hasonlóan évente legfeljebb néhány százezer DS fogy majd eleinte, és – ahogy a kevésbé sikeres konkurencia példája is mutatja – erről a szintről felfelé mozdulni nem igazán egyszerű.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.