2015.05.28. 13:09

Saab úr, azaz Erik Carlsson az 1960-as években szerzett nemzetközi hírnevet a svéd autógyár versenyzőjeként a rali-világbajnokságon, de lényegében egész életét a Saabnak szentelte, azután is, hogy visszavonult a versenyzéstől. Tegnap távozott az égi gyorsaságikra.

Carlsson és a Saab szoros kapcsolata nem véletlen: a későbbi versenyző Trollhättanben született, és első autója is egy korai Saab, egy 92-es volt. A legenda szerint a kéthengeres, kétütemű, gyenge kiskocsival hajmeresztő tempóval közlekedett a környékbeli földutakon – tehette, hisz akkortájt még nem volt sebességkorlátozás Svédországban. Az első raliversenyein is egy ilyen, első generációs Saabbal aratott sikert, és bár 1957 és '67 között számos versenyt nyert, híressé mégis a balesetei tették – így érdemelte ki a Carlsson a tetőn becenevet.

Az 1970-es évek elején visszavonult a versenyzéstől, de a Saabnál maradt: utcai modellek fejlesztésében segített a gyáriaknak tesztpilótaként, és világszerte népszerűsítette a márkát. Még nyugdíjba vonulása után is gyakran megjelent márkatalálkozókon és egyéb autós eseményeken. A sors fura fintora, hogy lényegében évekkel túlélte a Saab autógyárat, amely, bár még áll, évek óta nem működik.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.