Elkészült a Suzuki első saját dízelmotorja
A Suzuki eddig még soha nem tervezett saját dízelmotort, ez az első próbálkozásuk. Az apró turbódízel kéthengerest legkisebb modelljeikbe szánják.
Most is készülnek Suzuki modellek dízelmotorral, de a japánok mostanáig nem terveztek gázolajjal üzemelő motort, minden esetben más gyártóktól vásároltak, vagy vették át a terveket. Nyilván most is így tettek volna, ha létezik elég kisméretű turbódízel a piacon, de a vadiúj, 793 köbcentis, kéthengeres soros motorhoz hasonlót sem gyárt senki, ezért maguk tervezték meg az új motort. A világ egyki legkisebb, személyautóba szánt dízelmotorja nem különösebben erős – a teljesítménye 47 lóerő, a maximális forgatónyomatéka pedig 125 Nm – de valószínűleg egész jól megbirkózik a Celerio 845 kilós karosszériájával, amelybe elsőként építik be. Emellett kifejezetten takarékos, 3,7 liter gázolajjal elmegy száz kilométert.
Nem túl valószínű, hogy találkozhatunk a Suzuki első saját fejlesztésű dízelmotorjával, mert azt kifejezetten India számára fejlesztették. Ott ugyanis a gázolajjal működő járműveket támogatja az állam, és a alacsony fogyasztás egyébként is komoly vonzerő az ottani vásárlók számára. Elvileg ugyan lehetséges, hogy a dízel Celerióból Európába is hozzanak, de nem nagyon valószínű: az ennyire apró és kis teljesítményű dízeleket eddig sem fogadta nagy lelkesedéssel a piac. Az új dízel jelentősége inkább abban áll, hogy a Suzuki később a vele szerzett tapasztalatokat nagyobb motorok tervezésére is felhasználhatja.
A japán gyártó jelenleg csak Fiat dízelmotorokat használ, bár korábban a Renault és a Peugeot is szállított a Suzukinak dízelmotorokat.