Eldölt: jön az új indiai óriás

2015.06.06. 10:02

Sorozatgyártásba viszi Genfben bemutatott óriását, egyben megválik a kudarcot vallott Ariától a Tata. India városi terepjáróinak piacán új belháború van kibontakozóban: jön a Mahindra XUV500 versus Tata Hexa?

A Hexa márciusban még koncepcióautóként áll a Genfi Autószalonon. A Tata standján megnéztük közelről is az Aria műszaki alapjaira épített újdonságot, bár az indiai újságíró kollégák tolongása miatt mély benyomásokat szerezi nem volt lehetőség. Pusztán az első benyomások alapján nehéz volna elhelyezni a Hexát az indiai viszonyok között. Merthogy a hazai piacra készülnek vele, ez már nem titok. A Tata még idén megkezdené a forgalmazását: a 2010 óta a piacon vergődő Ariát váltaná vele, egyben az első számú hazai konkurensmárkának, a Mahindra XUV500-asának állítana direkt konkurenst.

Az még a genfi villámrandi alatt is átjött, hogy a márka új hothatch-ével ellentétben a Hexa lelkiismeretes munka, lényegesen kiforrottabbnak hatott az akkor már forgalomban lévő Bolt sportváltozatánál. Az utastérnek nem volt strandpapucs szaga, a bőrhuzaton nem volt kellemetlen végigsimítani a kezünket, figyeltek a részletekre, a középső osztott üléssoron pedig minden arra járónak fennakadt a szeme. Összességében a kiállított koncepciót rendesen összerakták, és ha sokat nem adnak lejjebb a színvonalból, mire a gyártósorra kerül, Indián kívül is volna keresnivalójuk. A gyártásérett Hexáról azonban még nem sokat tudni azon felül, hogy hivatalosan bejelentették az érkezését. Prototípusokat eddig nem fotóztak belőle az utakon, talán az Aria közeli műszaki rokonsága miatt túl sok közúti próbára nem is lesz szükség. Az új indiai SUV várhatóan egy 2,2 literes dízellel és hatsebességes kéziváltóval jön. Valamikor még az idén, Indiában.