Kis fogyasztás kell? Vegyél Lamborghinit!
A sportkocsik nem épp takarékosságukról híresek, de úgy tűnik, ez is megváltozhat. A Lamburghini Huracan LP 610-4 például meglepő étvágytalanságot mutatott az Emissions Analytics tesztjén.
Az amerikaiak azt vizsgálták, hogy a nagy teljesítményű autók mennyit fogyasztanak átlagos használat közben, tehát felesleges motortúráztatás, gyorsulgatás és hasonló haszontalanságok nélkül. Megvizsgálták a Chevrolet Camaro ZL1-est, a Mercedes ML63 AMG-t, a Cadillac Escalade-et és a Range Rover V6 Supercharged-et. A típusok közt látszólag nincs sok közös, ha csak az nem, hogy ilyesféle autókat vesznek az Egyesült Államokban, akik erős és drága autókra költenek. A Huracan gyári fogyasztási adata 14,7 liter 100 km-en, ehhez képest a Motor Trend segítségével megszervezett teszten 13,2 literes eredmény jött ki, ami bő tíz százalék eltérést jelent.
Mindez persze felesleges marhaságnak tűnhet, hisz egy ilyen sportkocsi más szempontból szinte alkalmatlan hétköznapi használatra – túl alacsony az ülés, lényegében nincs csomagtér, túl kemény a futómű, és túl erős a motor ahhoz, hogy soha ne használjuk ki, amit tud. Ám ahhoz képest, hogy nem is olyan régen – na jó, egy bő évtizede – még a legiszákosabb autó gyártójaként tartották számon, ez azért kifejezetten szép eredmény.
A változás nagyrészt persze annak tudható be, hogy manapság sokkal szigorúbb szabályoknak igyekeznek megfelelni a gyártók. A Lamborghini 5,2 literes, tízhengeres motorja például közvetlen benzinbefecskendezéses konstrukció, és az Audi is használja, amely elég nagy márka, hogy vonatkozzanak rá az európai szén-dioxid-kibocsátási korlátozások. Így nem csoda, hogy már nem olyan iszákos, mint a Murcielago V12-ese volt.