Négyfelé darabolják a Volkswagent?
A Volkswagen csoport az elmúlt évtizedekben tizenkét teherautó-, személyautó- és motorkerékpár-márkára duzzadt a felvásárlásoknak és egyesüléseknek köszönhetően, ami szinte menedzselhetetlen szám. A legújabb hírek szerint most egy alaposabb átszervezést készítenek elő, amely négy kisebb egységre bontaná a vállalatot.

Amíg Ferdinand Piech idányította a VW működését, az volt a házom belüli stratégia, hogy az egyes márkáknak bizonyos fokú önállóságot biztosítottak. Ez belső versengéshez vezetett, ami egyfelől ugyan jót tett a termékek minőségének, másrészt viszont számos párhuzamos fejlesztéshez vezetett – elég megemlíteni a VW Phaeton és az Audi A8 példáját, hisz a két típus lényegében ugyanazt a piacot célozza, mégis különálló fejlesztés eredményei. Ezen változtatna az új szervezeti felépítés, amely lényegében négy, többé-kevésbé önálló blokkra osztaná a márkákat – a funkciójukban hasonlóakat szerveznék egy-egy egységbe.
A Handelsblatt híre szerint a VW személyautós részlege, a Škoda és a Seat alkotna egy egységet az ex-BMW-s Herbert Diess irányításával. Így egy vezetés alá kerülnének a legnagyobb példányszámot eladó tömegmárkák, és közöttük mélyebb együttműködést alakíthatnának ki. A jelenlegi Audi vezér, Rupert Stadler megtartaná jelenlegi márkáit, hozzá az Audi, a Lamborghini és a Ducati márkák tartoznának. Külön egységet képeznének a cég legdrágább presztízsmárkái, a Porsche, a Bentley és a Bugatti, ez a három márka a Porsche-vezér, Mathias Müller vezetésével működne tovább. Végül a Volkswagen haszonjármű-részlege, valamit az MAN és a Scania alkotná a negyedik blokkot, a Mercedestől érkező Andreas Renschler vezetésével. Szakértők szerint mindez a Škoda számára jelentheti a legnagyobb változást, hisz a cseh márka így elvesztené eddigi önállóságának a maradékát is, és eddigi gyors növekedése is megtorpanhat, ha teljesen alárendelik a VW érdekeinek.
Mindez egyelőre persze csak spekuláció, és ha létezik is ilyen terv, arra még rá kell bólintania a VW csoport felügyelőbizottságának, amely a részvényesek érdekeit képviseli, mielőtt egyáltalán nyilvánosságra hozhatják a terveket. Azután persze évekbe telik majd, míg az óriásvállalat átrendeződik az új struktúra szerint. Ugyanakkor az átszervezés hosszabb távon jót tehet: a cégen belüli párhuzamosságok felszámolhatók, és optimálisabban oszthatnák el a különböző típusok gyártását a különböző áron termelő üzemek közt. Ezzel javulhat a bevétel és a nyereség aránya, aminek alacsony mivolta jelenleg a VW egyik legnagyobb problémája.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
