A BMW tarolt az Év Motorja szavazáson
Az Év Motorja eredményen is látszik az aktuális divat: belsőégésű motor helyett hibrid hajtásrendszerrel győzött a BMW. De kapott még díjat a Ford, a Peugeot, a Mercedes, az Audi, a McLaren, a Ferrari és a Tesla is.
Az idei szavazás egyértelműen a BMW-nek hozta a legtöbb díjat. Az i8 hibrid hajtásrendszerén túl az 1,5 literes háromhengeres turbómotorjuk is elvitt két díjat, egyet az 1,4 és 1,8 liter közti kategóriában és egyet a legjobb új motorként. Emellett az M3/M4 páros 431 lóerős sorhatos turbómotorjával a 2,5-3 literes kategória első helyét is megszerezték. Az Év Motorjáról azonban nem könnyű díjak nélkül távozni, annyi a különféle kategória, így sok más gyártó is ünnepelheti a győzelmét, ahogy ez lenni szokott.
Az 1 liter alatti kategória legjobbjának járó díjat a Ford ezres Ecoboost motorja vitte, az 1-1,4 literesek közül a Peugeot-Citroen 1,2 literes háromhengeresét ítélte a legjobbnak a zsűri, a 1,8 és 2 liter között az AMG kétliteres, 360 lovas sportmotorja gyűjötte a legtöbb pontot, 2 és 2,5 liter között pedig az Audi öthengeres, 367 lóerős sportmotorja bizonyult a legjobbnak. Három és négy liter között a McLaren 3,8 literes V8-asa kapott díjat, négy liter felett pedig a Ferrari 458-asban használt 4,5 literes nyolchengeresét szerette a legjobban a zsűri. Ugyanez a Ferrari motor győzött a nagy teljesítményű motorok mezőnyében is, míg az Év Zöld Motorjának a Tesla Model S tisztán elektromos hajtásláncát választották.
A választás persze erősen szubjektív, leginkább az újságírók tapasztalatain múlik, ezért is fordulhat elő, hogy dízelmotor nem is került a díjazottak közé, hisz ilyen a zsűri egy jelentős része – például az amerikai tagok – nem is igen próbálhat ki, hisz odaát alig kínál valaki dízelmotoros személyautót.